Sportlovsläsning

16:17

Jag har sportlov nu, men vet att många redan har hunnit ha lov. Jag har tyvärr precis lovat bort tid som jag hade tänkt läsa, blogga och recensera på till att jobba istället, så jag kommer nog tyvärr inte hinna läsa alls lika mycket böcker som jag hade tänkt. Nåja, det är ju ändå bara halvdagar, så en del skrivande (känns lite viktigare just nu) ska jag nog hinna med! Lässvackan har jag i alla fall fått ordning på. Efter att ha läst igenom två seriealbum kände jag inte alls samma stress inför att läsa en vanlig bok.

Jag har ändå några böcker som jag hade tänkt mig hinna läsa under veckan. Den ena är Ju fortare jag går, desto mindre är jag av Kjersti Annersdatter Skomsvold, och den andra är Det borde finnas regler av Lina Arvidsson. Om jag inte hade valt att tacka ja till jobb hade nog planeringen sett helt annorlunda ut. I så fall hade jag snarare valt nyöversättningen av Ulysses av James Joyce och H.P Lovecrafts samlade skräcknoveller.

Vad föredrar ni under lov/semestrar? Lättsamma böcker så att man behöver anstränga sig så lite som möjligt eller tunga tegelstenar som man kanske inte känner att man har tid och ork att läsa i vanliga fall?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg