Finast i bokhyllan #1

16:24

Imorse när botaniserade runt bland mina böcker tänkte jag att jag har så himla många fina böcker som jag vill visa upp. Därför börjar härmed en liten resa bland mina favoriter i min bokhylla. Det handlar alltså om favoriter rent estetiskt. De kan få vara fruktansvärt dåliga om de vill, men fina är de i alla fall!
Först ut är min favorit av alla böcker jag äger. Jag har aldrig sett den här boken någon annan stans än just hemma hos mig, och därför är det en bok jag är mycket stolt över att äga. Boken heter Rytmen i blodet och är skriven av Jeff Noon. Den är utgiven på Tivoli förlag år 2002. Jag vann den i en utlottning på ett forum jag är medlem på.
Det är lite underligt, men när jag ser på den här boken blir jag varm i hela kroppen för att den är så himla fin och bra. Det är nog den bok som jag är gladast över att ha i min ägo.
Till stor del tänker jag låta bilderna tala för sig själva.

Framsida
Baksida

Texten på den sista bilden hittade jag först idag faktiskt. Det står längst ner på sidan där ISBN-numret står.
Om ni kommer över den här boken vill jag verkligen rekommendera den, för den är fenomenalt bra också! Från början till slut är den helt genombra, och innehåller mängder av fantastiska citat. Se en utav bilderna här ovan till exempel. Såhär börjar den:

"nattklubben / en iskall zombie med stirrande panik, så blir det när nattens vålnader fångas i dagsljuset / tänk på det / det är något särskilt med släckt neon, det gör mig sorgsen, får mig att fundera på vart allt bländande ljus tar vägen / som om det borde ha regnat, som om det alltid borde ha regnat"

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg