Finast i bokhyllan #2

16:28

Den här veckan har varit hemskt stressig, så jag har inte hunnit blogga så mycket. Idag är jag dock helt ledig, så jag passar på att visa upp bok nummer två i "Favoriter i bokhyllan". Jag visar alltså upp böcker som rent estetiskt är mina favoriter!

Idag visar jag upp en bok som innehåller både Alice's Adventures in Wonderland och Thorugh the looking glass av Lewis Carrol. Jag har köpt den ny. Årtalet för förstautgivningen av denna utgåva är 1992. Jag tycker så klart att den är helt fantastiskt vacker. När jag bestämde mig för att köpa en Alice-bok på engelska velade jag länge mellan olika utgåvor. När jag väl hade bestämt mig för den här och fått hem den kändes det helt rätt. Den är så himla fin, och dessutom så är det ju båda böckerna om Alice i samma bok. Det gillar jag! John Tenniels illustrationer finns med i denna också.
Nu till bilderna!

"With Ninety-Two Illustrations by John Tenniel"
Berättelsen börjar: "Alice was beginning to get very tired of sitting by her sister on the bank, and of having nothing to do: once or twice she had pepped into the book her sister was reading, but it had no pictures or conversations in it, 'and what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversation?'"

Tyvärr har jag inte hunnit läsa Alice i spegellandet än, men den första boken älskar jag verkligen. Kanske främst för ordleken. Ordlek är nämligen något som jag totalnördar!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg