Mitt första sommarprat

11:51

På nedladdning i min telefon just nu.
I fredags, sittande på ett tåg med destination Östersund blev jag av med min sommarpratsoskuld. Jag lyssnade helt enkelt på mitt allra första sommarprat någonsin. Förra året hade jag tänkt att det skulle bli Sara Bergmark Elfgren som skulle bli den första, men det blev helt enkelt aldrig av. Sen tänkte jag att det skulle bli min stora ungdomsidol Maja Ivarsson, men så blev det inte heller. Istället blev det Kristian Gidlund som fick äran. Givetvis var det en dum idé att lyssna på det när jag åkte tåg. Dels med tanke på hur mycket jag grät när jag läste boken, och dels med tanke på att min sambo berättade att han gråtit som bara den när han lyssnade (och det är fasen inte ofta han gråter till sådana här saker).

Japp, det var gråtkalas, mitt i bistrovagnen där folk kommer och går hela tiden, dessutom. Jag tycker dock att ni som inte redan lyssnat inte ska bli avskräckta, för det är också oerhört bra. Inte bara sorgligt liksom.

Men nu har jag fått mersmak! Jag har ju trots allt en resa hem från Östersund imorgon, tisdag, och ska åka hit igen den 23:e (och hem den 28:e).

Så vilka rekommenderar ni? På nedladdning i min telefon ligger redan Liv Strömqvist, Maja Ivarsson och Sara Bergmark Elfgren, men det känns faktiskt som att jag skulle kunna tycka att det vore roligt att lyssna på fler.

För övrigt skriver jag nu hemtenta, men vill egentligen hellre läsa Alice i zombielandet.

Skriver just nu hemtenta i kursen Genus, makt och arbete i Sverige
1800-2000. Bild från boken Könspolitiska nyckeltexter del 1 av
Klara Arnberg, Fia Sundevall och David Tjeder.


Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Daniel Sjödin och Soran Ismail från förra året var mina favoriter. Och Jonas Gardell från i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Soran var jag också sugen på! Och Gardell.. Hum, jag har alltid tyckt att han varit ett geni, men har svårt för honom efter vissa uttalanden efter att Torka aldrig tårar kom. Men kanske värt att lyssna ändå.

      Radera
  2. Jonas Gardells från i år. Sedan hade du redan Maja och Liv som också var favoriter hos mig :) Håller med föregående om Sorans förra året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att Livs ska ha varit fantastiskt! Så det kommer jag nog lyssna först på :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg