4 böcker jag är mitt i

07:30

Jag är faktiskt inte typen som slalomläser, så att jag i detta nu är mitt i fyra stycken böcker (pch läser alla aktivt) måste ändå ses som en mycket stor överraskning. Eftersom det verkar ta megalång tid för mig att läsa klart allt (?!) tänkte jag komma med en liten uppdatering om vad jag tycker om saker mitt i! Mitt skolläge ser alltså ut såhär just nu: jag läser en klassikerkurs i barn- och ungdomslitteratur + läser till och skriver på uppsatsen. Det gör jag från ungefär 9-17:30 plus lite till. Med lunchpaus såklart. Den senaste tiden har jag varit mycket sjuk/haft social fobi/ont i kroppen och har därmed pluggat hemifrån, oftast sittande i soffan. Jag tycker att det är nice att jag ändå får saker gjorda hemma, mycket mer än under de typ två månader jag slaviskt åkte till universitetet varje dag. Men tillbaka till böckerna:

Unga kvinnor, Louisa May Alcott
Denna läser jag alltså till skolan just nu. Har satt upp ett dagsmål på 88 sidor om dagen, men har inga problem med att hålla det. Den känns som en mer lättläst Austen för lite yngre och med mer klassperspektiv. Gillar den väldigt mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra!

Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, Joyce Carol Oates
Det här är uppsats-boken jag läser precis just nu. Hinner förmodligen bli klar med den idag eftersom jag skumläser mycket också sådär. Det här är ju då en omläsning, och jag kan säga att den hålla på vissa sätt och på andra sätt... verkligen inte. Till exempel det här att Merissa tänker att om hon var lika tjock som Nadia skulle hon skära sig i handlederna. Räknade ut Nadias BMI vilket säger ~20. Dvs lägre spannet av normalviktig.

Vattnet drar, Madeleine Bäck
Den här vill jag HELST läsa hela tiden, och ska försöka ta mig lite tid efter att jag bloggat klart (skriver alltså det här måndag kväll). Alltså jag hade verkligen superlåga förväntningar på den här men tycker att den är superspännande. Vill bara fortsätta läsa läsa läsa.

Runaways Complete Collection vol 1, Brian K. Vaughan, Adrian Alphona & Takeshi Miyazawa
Känns som att jag inte kommer någon vart i den här alls... Alltså den är ju liksom inte dålig, den har bara inte... tagit mig med storm. Plus att den är så himla tjock och otymplig. När jag är klar med Vattnet drar ska jag nog försöka ta tag i den här och läsa klart den.

Det var det dårå. Sen vill jag läsa Ur askan, Changers, The Wicked + The Divine vol 2, andra Hallahem-boken och Rebel of Sands som ligger här hemma och väntar... Varför finns det så mycket böcker?!

Ni som hemskt gärna vill se en Top Ten Tuesday här – håll ut, jag trooooor det kommer upp en idag, men lite senare!

Såååå, vad läser ni just nu?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg