En liten lägesuppdatering

07:30

Yoyoyo!
Jag är fortfarande sjuk och vågar inte lova någon fet uppdatering den här veckan heller. Men vi får hålla tummarna och hoppas. Jag trooooor nog att det kommer lösa sig dethära va. Men här kommer en liten uppdatering på min kulturkonsumtion just nu:

Jag fritidsläser fortfarande Runaways, och lyckades klämma fyra uppsatsböcker förra veckan. Känns ju rimligt ändå, speciellt med tanke på att måndagen var jobbdag, att jag spelade tv-spel hela fredagen och att jag hade 38+ grader i temp typ alla andra dagar. Slutade alltså på 18 lästa böcker förra månaden, vilket jag tror måste vara någon form av personligt rekord. Hörni, btw, ska vi inte ta och köra en recensionsvecka nästa vecka? Jag har liksom orecenserade böcker så det skulle räcka till två reccar om dagen...

MEN, det här var det bästa som hände förra veckan:
Jag: "Jag vill spela speeeeel men har ingen dator att spela på"
Victor: "Alltså vi har ju ett playstation 4, det är ju inte som att det är synd om dig..."
Jag: "Joooooo, för jag har inget spel jag kan spela själv på playstationet!!!!!" (vi spelar alltså några coop-spel)
Victor: "Men du har väl pengar på kontot, det är ju bara att köpa ett spel..."
Jag: "Men jag vill spela något kul!!!!!"
Victor: "...ja?"
Jag: "Ja, något där en inte behöver skjuta och vara snabb och grejer." (Kuriosa: Jag provade spela GTA V på PS3, slutade med att allt jag använde spelet till var att köra taxi. Vilket i och för sig var SÅ VÄRT)
Victor: "Men köp Rayman då?"

Och sen i lördags kväll åkte han på kalas hos sin jobbarkompis. När han kom hem sju timmar senare hade jag rört mig ur soffan endast för att 1. Hämta vin och ostbollar. 2. Hämta mer vin och ostbollar. Blev fett förvånad när han kom och undrade varför han var hemma så tidigt. Han: "Klockan är ju ett..." Tänkte också att jag kanske skulle göra ett litet inlägg om tv-spel för oss som är värdelösa på tv-spel.

Hörni, hur har ni haft det i helgen? Hoppas den varit ytterst angenäm, för det har min varit. Även om jag knappt kunnat stå upp pga blodtrycksfall och sjukmatthet. Men det betyder ju andra sidan att det är ok att spela så mycket tv-spel att en får ont i tummarna. Ja, jag har fortfarande ont.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag använder också GTA till att köra taxi. Det är det enda jag vill göra i det spelet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså de borde seriöst göra ett taxi-spel. Skojar inte. Så. Roligt. Att. Köra. Taxin!!!!

      Radera

Instagram

Populära inlägg