Kids, nu får ni fasen göra era läxor själva

19:15

Ok, det har aldrig hänt förut att jag stängt av kommentarsfunktionen på ett inlägg, men nu börjar jag faktiskt tröttna. Jag tänker inte svara på tusen frågor om en bok bara för att kids inte vill göra sina läxor. Så nu har jag stängt av kommentarerna till mitt inlägg om Barnkolonin. Alltså, vadfan. Jävla Google till att curla ungarna. PÅ MIN TID... osv.

Och jag ska blogga. Vilket århundrade som helst. När det inte känns som att jag har en tickande bomb i bröstet. Ok.

Puss!

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Fy så irriterande! Jag har varit med om att enstaka personer har mejlat eller kommenterat och velat ha hjälp, men aldrig mer än en person. Och aldrig så ihärdigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Har också fått på mejl några gånger, till och med blivit erbjuden pengar för att skriva en uppsats... Alltså HUR ska de lära sig något om de inte gör sina läxor?

      Radera
  2. Jag var tvungen att kika på dina kommentarer på det inlägget. Vet inte om en ska skratta eller gråta. Är det verkligen så hemskt och jobbigt att läsa en bok? Tänk om man själv fick i uppgift att läsa den boken i skolan, vilken lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Och att tänka lite. Och vilken typ av berättare det är går ju att se om en läser ett par sidor. Fattar inte att de hellre googlar än öppnar en bok... Tycker det verkar jobbigare att leta efter svaren på internet?!

      Radera
  3. Du har aldrig funderat på att ge dem helt åt helvete fel svar? Och olika svar till varje person? Bara så att du kan sitta på din kammare sen och fnissa åt din egen elakhet som en rödhårig Gargamel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet att jag är alldeles för snäll för det...

      Radera
  4. Sant. Men det hade varit förbannat roligt. Om det här händer mig nån gång lovar jag att försöka vara så pass ond.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg