7 böcker som får dig att skratta

09:27


Hej hallå hörni! Här är en sak som gör mig jävligt lack just nu: Jag börjar komma upp i ett litet antal sidor i min uppsats nu (21 närmare bestämt, fast det mesta är fortfarande listor och fotnoter...) och redan vid 15 sidor började min dator kuka ur när jag skulle skriva. Alltså det tar en stund innan bokstäverna kommer fram när jag skriver. Jag skulle flytta på ett stycke också och datorn kraschade TVÅ gånger. Den är mindre än ett år gammal och är i princip gjord för att titta på film, lyssna på musik, slösurfa och skriva skolarbeten på, så jag är förstås så himla himla sur över detta. Victors dator är lite äldre än min, och den gör precis samma sak (+ tar ca 10 minuter att starta upp). Men jag tror det kommer lösa sig snart. Jag får pengar i slutet på augusti, men jag kanske kan få ett litet föräldralån fram till dess. I så fall ska jag köpa mig en väldigt efterlängtad älskling som jag haft ögonen på länge. MEN DET HÄR VAR JU INGET ATT SKRATTA ÅT. Sårri. Jag bara behövde rage:a av mig lite. Let's move on, shall we?

Temat för dagens Top Ten Tuesday ääääääär: Böcker som får en att skratta. Jag är definitivt bättre på gråtböcker än skrattböcker, men det är väl bara att ta sig i kragen och PRESTERA. Så här kommer en liten lista med böcker med 100% skrattgaranti eller pengarna tillbaka.

1. Jag och Earl och tjejen som dör – Jesse Andrews
2. Nimona – Noelle Stevenson
3. Här ligger jag och blöder – Jenny Jägerfeld
4. Min mormor hälsar och säger förlåt – Fredrik Backman
5. Den andre Will Grayson – John Green & David Levtihan (alltså Tiny, TINY!!!!)
6. Allt jag säger är sant – Lisa Bjärbo
7. Ja till liv! – Liv Strömquist

Sen kom jag typ inte på fler? Vem är jag? Jag borde läsa fler roliga böcker alltså...

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Har inte läst någon av de här böckerna.

    SvaraRadera
  2. Ska återkomma med några roliga. :)

    Just nu ville jag bara berätta att jag har skrivit ett inlägg om "Varför anses det ok att mobba tjocka BARN i engelsk Fantasylitteratur? Och vem är egentligen "tjock"?" Där jag länkar till dina inlägg om skildring av tjocka karaktärer.

    http://www.boktjuven.com/2016/04/vem-ar-tjock.html
    Hdb!

    SvaraRadera
  3. Jag och Earl och tjejen som dör håller jag på att läsa nu. Den är rolig och den enda boken jag kommer på när jag tänkte försöka knåpa ihop veckans lista. Får gnugga geniknölarna lite hårdare tror jag!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg