Kaosutmaningen

11:30

Jag hade ärligt talat totalt glömt bort Kaosutmaningen, så i ett försök att skjuta upp pluggandet lite till tog jag tag i att uppdatera sidan för årets. Upptäckte att jag redan är uppe i 20 titlar och därmed är "klar". Tjoho! Dock vill en ju ändå klara alla. De som jag tänkte satsa mest på framöver är följande:

3. Läs en novellsamling. – Här har jag till exempel Coraline & Other Stories och Samlade svenska kulter liggande på min TBR-hylla.
7. Läs en bok publicerad år 2005. – Den här finner jag omöjligt svår. Räknas Extremt högt & otroligt nära? Kom visserligen 2006 i den svenska pocketutgåva jag har, men den första på engelska kom 2005... Annars vet jag inte.
11. Läs en bok med ett träd på omslaget. – Korpmåne har jag liggande på min hög, och den är det ju i alla fall granar på!
14. Läs en bok som kommer som film under 2016 eller 2017. – Det här är ju då en anledning för mig att ta itu med Through the Looking Glass som legat och väntat länge. Jag läste första Alice-boken 2011, så det börjar verkligen bli dags nu... (Kan vi låta bli att prata om att jag skrev århundranden? Allt som hände innan en fyllde 20 är väl preskriberat?) Läste igenom min recension av den nu, och blev så sugen på att läsa om den. Gudars, den ligger mig så varmt om hjärtat alltså.
15. Läs en bok som har en hbtq-huvudperson. – Jag behöver snart läsa om Engelsforstrilogin till min uppsats (argh, för mycket att göra och för lite tid alltså...), så då fungerar ju den!

Om du vill se hur jag ligger till i övrigt med Kaosutmaningen och vilka böcker jag läst kan du kolla in här!



Du kanske också gillar

2 kommentarer

Instagram

Populära inlägg