Festival om jag fick drömma

09:50

Jag ba: ska börja posta musikinlägg på söndagar!!!! Sen ba: ingenting. Men i alla fall. Jag har hittat en helt och hållet superfantastisk festival i Norge och biljetterna är ofc SVINDYRA. Alltså The Kills som är ett av mina favoritband spelar. Och Last Shadow Puppets. Och ett nyupptäckt band – FIDLAR – som är helt grymma. Och MASSOR av annat bra. Med tanke på att de hade både typ Belle & Sebastian och Beck och sånt förra året så lär de ju släppa massor av annat bra. Gråter typ blod här, för int' har jag råd att åka på en festival som kostar 2500 svenska kronor per biljett heller (Øyafestivalen är det alltså). Mvh hon som ska gifta sig och köpa en ny dator i slutet av sommaren.

Upptäckte att både The Kills och Last Shadow Puppets spelar på Way Out West. Är sur över det också, eftersom jag 1. Hatar Göteborg och 2. Hatar Way Out West pga alla hipsters som tror att festival är en modeshow och inte en musikfestival. Känns som en revolutionär handling att gå på WOW och inte bry sig om hur en ser ut nuförti'n (kul grej: på förra årets WOW såg jag två snubbar i likadana 80-talsmönstrade skjortor som såg second handade ut. De kollade skitsurt på varandra. Och DET mina vänner är anledningen till varför jag handlar på Myrorna och inte någon nyproddad låtsas-second hand-skit på Urban Outfitters!).

MEN får i alla fall lite festival i sommar, för det ser ut som att vi ska gå på Storsjöyran! Saknar Östersund som fan (kan ha att göra med att det alltid visar sig från sin bästa, soligaste sida när jag är där. Victors farfar brukar säga att jag kommer med solen till Östersund) så är väldigt pepp. Och det var faktiskt tack vare att Yran bokade Refused som jag ens kom på att vi kunde åka.

Okej, nu ska jag sluta pladdra och komma med lite musik istället. Såhär hade min ultimata festival sett ut i sommar. Det är lite en blandning av nyhittade favoriter, gamla hjärteband jag velat se länge och sådant jag sett förut och som var så grymt då att jag vill se det igen.



Om ni vill subscribe:a hittar ni listan här!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg