Bokbloggsjerka 7 – 10 februari

17:45

Veckans jerka lyder:

Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

Förra året förlitade jag mig helt på bloggen, året innan dess hade jag även Goodreads som jag använde. Innan DET brukade jag skriva i en liten bok, men slutade med det när jag började blogga ordentligt. Jag hade faktiskt tänkt visa upp en liten sådan bok här i bloggen, antingen imorgon eller på söndag! Nu har jag lovat, så då måste det blir av!

Nu har jag precis invigt en liten skrivbok att skriva ner alla böcker jag läser i, plus att jag har bloggen PLUS Goodreads. Kom att tänka på att det blir svårt att kolla bloggen varje gång under zombieapokalypsen som jag behöver veta vad för böcker jag läst liksom.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

14 kommentarer

  1. För mig räcker inte bloggen. Jag behåller min lilla skrivbok också...:)

    SvaraRadera
  2. Ja, om zombieapokalypsen kommer, då förlorar jag min boklogg.. men för mig lyckas det bara inte att anteckna i bok eller häfte.

    SvaraRadera
  3. För mig är det bloggen som gäller, men jag skulle behöva något mer för minnet är det lite si och så med.

    SvaraRadera
  4. Va kul att du börjat med en bok, jag har precis lärt mig goodreads.
    Mia

    SvaraRadera
  5. Bloggen funkar väldigt bra den med :) älskar också goodreds och använder den nästan dagligen.

    SvaraRadera
  6. Sant, under en zombieapokalyps kan ju tillgången till internet vara lite begränsad!

    SvaraRadera
  7. Oj, du var riktigt ambitiös! För mig räcker bloggen som läsdagbok.

    SvaraRadera
  8. Just det, man måste vara förberedd på zombieapokalypsen. Hoppas det finns ström då, då klarar jag mig jättebra, annars får jag ju förlita mig på mina analoga anteckningar :)

    SvaraRadera
  9. Haha ja då är det nog pålitligare att hålla sig till en gammal hederlig skrivbok ;)

    SvaraRadera
  10. Ska bli kul att få se en av dina anteckningsböcker. Är alltid nyfiken på hur folk organiserar sig, speciellt när det gäller böcker. :)

    SvaraRadera
  11. Vid en zombieacopalyls är jag körd. Men jag tar risken ...

    SvaraRadera
  12. Haha, ÄLSKAR att du förbereder dig inför en zombieapokalpys! ^^ (och tack för bokbloggsjerkan-påminnelsen, i och med detta inlägg!)

    Vid en sådan apokalyps känner jag mig nog nöjd om jag ens lyckas behålla min mänsklighet, eller snarare lusten och konsten att läsa samt reflektera. Om inte annat känns det inte hela världen om jag måste läsa om samma bok om och om igen.... Är den dålig, så blir jag tvingad till att äntligen komma igång att skriva själv :P

    SvaraRadera
  13. Jag kör excel för mina böcker, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

    SvaraRadera
  14. blogg och goodreads för mig, hade inte tänkt på det där med zombieapokalypsen ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg