Top Ten Books That Will Make You Swoon

12:40

Temat för dagens Top Ten Tuesday är himla svårt att översätta till svenska, men när jag läser listan på The Broke and the Bookish verkar det vara typ romantiska böcker som jag tänker känns i hela kroppen. Jag är inte så himla mycket för romance, så jag har inte supermånga på lager. Men det blir en liten lista i alla fall!

  1. Divergent - Veronica Roth
    När jag hade läst klart den här boken var jag helt sjuk av rastlöshet - det som jag brukar tänka på som avtändningen. Jag har varit så uppe i boken att jag får kallsupar när jag lämnar den.

  2. Farlig förmåga - Jessica Spotswood
    Låt mig citera recensionen: "Jag brinner under kärleksscenerna, får rysningar när det är spännande och blir arg när de bråkar. Jag brände igenom den här boken så fort jag bara kunde och läste varje ledig minut."

  3. Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
    Jag tyckte att den första boken var lite FÖR intensiv, men bok nummer två har helt perfekt i intensitet.

  4. Delirium - Lauren Oliver
    Jag älskar det förbjudna i den här boken, och den första boken i serien är fortfarande bäst. 


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Tycker också att det är ett svåröversatt begrepp

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg