Dag 04 – Favoritbok i din favoritserie

10:07

I torsdags berättade jag om mina två favoritserier, och jag kommer presentera en bok ur varje serie.

I många serier brukar den andra boken vara den tråkigaste. Ett undantag hittas i Den mörka materian. Jag tycker att den andra boken - Den skarpa eggen - är den allra bästa! Jag sörjer lite att de aldrig gjorde klart hela filmserien för övrigt. Hade varit fint att se den här som film, även om den första boken förstås är mycket bättre än filmen.

I Delirium-serien är det nog den första boken som är min favorit. Det är då som Lena introduceras till allt det som är förbjudet. Jag tycker att det ofta är de första böckerna som är bäst, då en liksom bjuds in till hela den där världen i serien, även om det såklart finns undantag (Den mörka materian, Harry Potter, Engelsforstrilogin för att ta några exempel).

P.S. Jag har varit sjuk, och därmed blev det inte av något om mina anteckningsböcker. Men jag lovar att det kommer! Håll ut! D.S.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg