Dag 02 – En bok som du har läst mer än tre gånger

09:00

Senast jag svarade på den här frågan valde jag Godnatt Mister Tom, eftersom det var en av mina absoluta favoritböcker när jag var yngre. Den här gången tänkte jag ta upp två stycken böcker, båda utgivna på samma förlag till och med! Det verkar dock som att jag skrivit om dessa böcker tidigare, så jag har helt sonika tagit samma text som jag skrev då.

Den ena är Cassie Palmers spöke av Vivien Alcock. Cassies mamma påstår att Cassie är ett medium. Men Cassie vill inte vara något medium. Hon vill bara vara en helt vanlig tjej. När hon ska försöka få kontakt med ett spöke för att bevisa för sig själv att hon INTE är ett medium lyckas hon med just det - att få kontakt med ett spöke. Och när hon väl fått kontakt med spöket blir hon inte av med det.

Bok nummer två är Sanne, gatubarn av Mecka Lind. Sanne bor i Köpenhamn och blir utslängd av sin mamma. När hon egentligen skulle ha gått i skolan måste hon klara sig själv på stadens vinterfrusna gator. Endast 13 år gammal behöver hon oroa sig för hur hon ska skaffa mat till nästan dag och hur hon ska överleva vintern.

Dessa två böcker är helt fantastiska, och om ni får möjlighet att lägga vantarna på dem tycker jag absolut att ni ska göra det! Sanne, gatubarn kan jag inte ens räkna till hur många gånger jag läst, så bra är den.

För övrigt är det lite sorgligt att jag knappt tycker att jag har tid att läsa om böcker längre. Jag kanske borde utnämna februari till en omläsar-månad? Tror inte jag hade speciellt mycket jag var intresserad av i utgivningsväg i februari, så det kanske är en bra månad att läsa om lite böcker på. Får klura på den!



__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg