Hallå Bokbörsen, jag älskar dig!

08:55

Jag är en sån där person som rent tvångsmässigt köper på mig King-klassiker, trots att de för det mesta står olästa i bokhyllan (hittills har jag faktiskt bara läst tre av hans böcker - Under kupolen, Raseri och Jurtjyrkogården. Eftersom halva Eldfödd och typ en fjärdedel av Staden som försvann inte räknas). Eftersom jag har bland annat Pestens tid, Jurtjyrkogården och Död zon i storpocket från Bra Böcker Förlag har jag länge haft ögonen på Carrie i samma format. Men ni vet hur det blir när en kollar in en bok. En tittar lite, tittar lite till. Tänker att den där kan jag ju kanske köpa NÄR JAG LÄST ALLA ANDRA STEPHEN KING-BÖCKER JAG HAR (hrmhrm!). Och sen en dag, helt hux flux, är den utsåld och FINNS INTE MER. Alltså fattar ni? FINNS INTE. Det hände mig typ lite efter jul när jag fick för mig att jag kanske skulle köpa den ändå.

Det är då jag älskar Bokbörsen. Köpte Carrie i rätt format och med rätt omslag för ynka 20:- (exkl. frakt). Är nöjd! Passade på att slänga med Deborah Spungens Inte som andra döttrar när jag ändå höll på (24:- exkl. frakt). Det var min favoritbok när jag var typ 13 år. Älskadeälskade Nancy Spungen av okänd anledning (förmodligen pga snygg och ihop med Sid Vicious. Har fortfarande kvar en extremt urtvättad tröja med henne på).

Borde verkligen börja köpa fler böcker begagnat. Och göra mig av med lite av mina egna böcker. Nu har jag för övrigt bockat av det enda jag var intresserad av på bokrean. Heja. Då kan jag spara min bokreabudget till en högst obokig tatuering istället (nej, jag har ingen sådan egentligen. Vill bara hitta på en anledning till att tatuera mig).

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Bokbörsen har räddat mig några gånger också! Himla underbart faktiskt :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg