I don't want to talk about the words / I want to talk about the birds / I want to take them places

14:48

Jag tror att jag kanske äntligen är klar med min hemtenta nu. Min sambo (som egentligen inte riktigt är min sambo längre, eftersom han nu bor i Östersund och jag i Stockholm) ska få läsa igenom ikväll och sen får vi se.

Den här tentan alltså. Jag har växlat mellan att vilja ligga på golvet och skrikgråta av frustration och att skriva febrilt. Jag har fortfarande stressen under huden, trots att det egentligen inte alls är någon fara på taket. Hela helgen ska jag unna mig att läsa läsa läsa (och skriva den där recensionen till SZ som jag har lovat... Kom på det nu, skit. Men det fixar sig), eftersom jag inte har någon skola förrän på tisdag (behöver dessutom inte ens förbereda mig!). Och sen ska jag äta chips och sen ska jag läsa lite till. Älskar helger där jag inte ens behöver plugga. Bästa typen av helg alltså. Tänker läsa något riktigt bra dessutom. Har blivit mer och mer sugen på att ta tag i Inte som andra döttrar. Då vet jag ju dessutom att jag garanterat kommer få bra läsning. Kanske ska måla naglarna lite också, för har ett nagelrelaterat paket från Norstedts att hämta ut!

Jag vet att det för de flesta inte är helg än på några dagar, men ställer ändå frågan: Vad ska ni läsa/göra i helgen?

Rubrikreferens
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

2 kommentarer

Instagram

Populära inlägg