Throwback Thursday: Kitty

06:55

Det blev en torsdag även den här veckan, och detta kännetecknas ju numer av Throwback Thursday här - tack vare David. Och jag tänkte också att det väl är lika bra att jag skärper till mig och börjar blogga igen. Idag ska vi prata om det här:


Alltså Katniss. SKOJA! Det är Kitty-böcker vi ska prata om. Men jag fick fotohjälp. (Alltså sorry, men bildkvalitén blev helt hemsk för jag fotade efter det blivit mörkt. Nåja, ett inlägg med bilder är ändå lite roligare än utan, även om bildernas kvalitet inte är speciellt bra.) Såhär ser min samling ut:


Helt VÄRDELÖS bild för att kunna läsa titlar, så det får ni inte. Fem stycken är köpta som vuxen, men annars är de flesta köpta när jag var liten. De allra allra flesta är köpta second hand, eftersom vi väldigt sällan handlade någon annanstans när jag var liten (alltså, jag kan seriöst knappt minnas att vi köpte kläder på något annat ställe. Och jag Ä-L-S-K-A-D-E när vi var på Myrorna eller UFF eller Läkarmissionen. Älskar fortfarande second hand-butiker innerligt. Men det är en annan historia). Det är kanske max 2-3 stycken som är köpta helt nya i min samling.

Det började med att min mamma läste högt för mig, och så småningom gick jag över till att läsa själv. Att läsa Kitty-böcker var något jag och min mamma gjorde ganska länge efter att jag faktiskt själv lärt mig läsa riktigt bra, och därmed egentligen var för gammal för högläsning. Men hey - blir en egentligen NÅGONSIN för gammal för högläsning?

Ja, jag är nyss fyllda 22 och jag har mjukisbyxor med Batman. De är det finaste jag typ äger och min sambo säger att jag är det gulligaste (och töntigaste) han någonsin skådat. Och ja, de ser ut som en pyjamas för barn meneh HATERS GONNA HATE.
Jag är osäker på vilken som var den första vi läste, men trooooor att det antingen var Kitty och murens hemlighet eller Kitty hittar en skatt. Minns att jag blev helt fast på en gång. Kitty och damen med lyktan är en av de Kitty-böcker som jag läste helt själv, utan mamma. Den var så läskig att jag läste om den flera gånger på raken (alltså, jag var redan då helt fascinerad av och en sucker för den här skräckblandade förtjusningen).

Och jag älskade alla mina nya Kitty-böcker. Saknar dock några nu... Minns en som utspelar sig på ett nöjesfält och som även den var REJÄLT läskig. Eller så blandar jag ihop den med en annan bok (Skräckparken av Linda Hoy). Har också funderat på att plocka upp Kitty-bokssamlandet igen. Hm.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Jag är 30 fyllda och har också de mjukisbyxorna. Skönast i världen...

    SvaraRadera
  2. Jag samlar fortfarande på Kitty-böcker! När jag gick på gymnasiet gjorde jag en lista på alla Kitty-böcker som givits ut och vilka serier de olika böckerna tillhörde (den behöver dock en uppdatering eftersom de ger ut nya böcker nu :)). När jag nu går på second-hand och letar Kitty-böcker letar jag främst efter böcker från början av första serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, riktigt så hardcore är inte jag... Har ingen som helst koll på olika serier eller något, har knappt ens köpt några nya de senaste åren ens.

      Radera

Instagram

Populära inlägg