Top Ten Books You Would Classify As ALL TIME FAVORITE BOOKS from the past 3 years

06:26

Förra veckan var jag taggad som sjutton på det här Top Ten Tuesday-temat - alltså all time favorites som jag läst de tre senaste åren. Det är jag fortfarande, så jag tänker låta den här inledningen blir KORT och gå direkt på listan!


  1. Legendtrilogin - Marie Lu
    Alltså, dels för att det är jävligt bra böcker, men också för att (jag vet att jag tjatar) lagt så mycket tid på att läsa och analysera dessa då jag skrev min kandidatuppsats.
  2. Panic - Lauren Oliver
    Just nu återupplever jag den här boken genom att tvinga min mest lättpåverkade läsande vänner läsa den (jag behövde nog bara tjata en tre gånger. I versaler visserligen). Jag är faktiskt REDAN sugen på att läsa om den här, men jag får väl ge mig på Vanishing Girls som kommer snart istället!
  3. Himlen börjar här - Jandy Nelson
  4. Jag ger dig solen - Jandy Nelson
    Alltså, Nelson är ett himla skrivargeni. Punkt slut, ingen mer motivering behövs.
  5. Onanisterna - Patrik Lundberg
    Den här boken berörde mig så himla djupt, och jag önskar att jag kommer återvända till den många gånger. Så många gånger att den blir helt sönderläst - helst.
  6. Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson
    Det här är en sån bok som jag definitivt aldrig kommer kunna läsa om - jag kommer aldrig behöva den lika mycket igen. Men jag kommer alltid minnas den som läkande balsam på min öppna, blödande sår den där sommaren när jag var 21 och förvirrad och allt gjorde så himla ont.
  7. Den mörka materian - Philip Pullman
    Hela den här serien - så sjukt bra böcker. Vi har jättefina utgåvor på jobbet och jag är suuuuugen. För jag har ju bara läst på svenska och vill ha dem på engelska pga så fina. Köpa?
  8. Den hemliga historien - Donna Tartt
    Jag vet fortfarande inte riktigt VAD det är med den här boken som jag gillar så mycket, men det gör jag. Kanske omläsning är aktuell även på denna?

Du kanske också gillar

2 kommentarer

Instagram

Populära inlägg