Top Ten Books On My Spring TBR List

06:05

Sådär, den här veckan återgår vi till ordinarie schema - vilket betyder Top Ten Tuesday på tisdagen. Temat den här veckan är vårens TBR. För mig är listan lite blandat nytt, sådant som jag har stående i bokhyllan och sådant som inte är nytt egentligen men som jag precis köpt. Till exempel Mistborn som jag plockade med mig hem från jobbet i lördags.

  1. Den röda pyramiden - Rick Riordan.
  2. De tysta stegen bakom - Jonna Björnstjerna.
  3. Mistborn: The Final Empire - Brandon Sanderson. Har sålt så många av den här på jobbet, så måste helt enkelt ta reda på vad det handlar om.
  4. Vit som snö - Salla Simukka.
  5. Vi är alla helt utom oss - Karen Joy Fowler.
  6. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks - E. Lockhart.
  7. Odinsbarn - Siri Pettersen. Ok, det kan vara så att jag föll lite för frestelsen när folk rageade på mig för att jag inte läst.
  8. Ring - Koji Suzuki. Har lite tidspress med den här dock. Antingen måste jag läsa innan söndag eller så måste jag vänta till den 26 april när min sambo kommer hem igen. Vet inte om jag kommer våga läsa den när jag bor ensam...
  9. The Scorch Trials - James Dashner.
  10. Vanishing Girls - Lauren Oliver. Alltså waaaah, så. pepp. Vill att den ska komma nu :(

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Lauren Oliver blev jag riktigt nyfiken på! Även 1,3,5,6 och 9 är böcker jag vill läsa så fort jag hinner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, läs Lauren Oliver! *försöker övertala alla*

      Radera
  2. Odinsbarn är en av de böcker som jag mest ser fram emot att läsa i vår! Har höga förväntningar på den. =)

    SvaraRadera
  3. Läser Odinsbarn nu (har precis lärt mig att det är Odinsbarn och inte Odins barn) och den är ju väldigt speciell. På ett bra sätt, tror jag än så länge. Men väldigt tjock..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså den där tjockleken... Skrämmer mig så mycket.

      Radera

Instagram

Populära inlägg