Februari

06:13

Okej, februari har faktiskt varit en riktig skitmånad. Är så glad att jag fått lämna den bakom mig. Har varit KONSTANT sjuk (är förstås fortfarande sjuk), vilket har påverkat typ ALLT i mitt liv. Jag som avskyr att göra saker halvdana har knappt orkat anstränga mig vad gäller skola, blogg eller någonting. Ändring på det den här månaden hoppas jag!

Saker som händer den här veckan: Jag åker till Berlin på torsdag och därför kommer jerkan (och därmed fredagsinlägg) utebli. Förhoppningsvis kommer jag ha hunnit schemalägga något till på torsdag, men det hänger på att jag hinner läsa ut den bok jag läser just nu (vilket jag tror jag kommer göra).

Nåja, februari skulle det här inlägget handla om! Det här läste jag:
20. Silverhäxan, Ewa Christina Johansson (omläsning)
19. The Girl with All the Gifts, M. R. Carey *
18. Rat Queens, vol 1: Sass & Sorcery, Kurtis J. Wiebe & Roc Upchurch *
17. The Titan's Curse, Rick Riordan
16. Saga vol 4, Brian K. Vaughan & Fiona Staples
15. Saga vol 3, Brian K. Vaughan & Fiona Staples
14. Saga vol 2, Brian K. Vaughan & Fiona Staples
13. Saga vol 1, Brian K. Vaughan & Fiona Staples *
12. The Sea of Monsters, Rick Riordan
11. The Lightning Thief, Rick Riordan *
10. A Game of Thrones vol 1 (serieadaption), Geroge R. R. Martin, Daniel Abraham & Tommy Patterson *
9. Sherlock Holmes: En studie i rött (serieadpation), Arthur Conan Doyle, Ian Edginton & I. N. J. Culbard *
8. Asylum, Madeleine Roux *
7. Jag är den som är den, Elin Lucassi *
6. Systrars öde, Jessica Spotswood


Totalt: 15.
Gillade mest: Percy Jackson-böckerna! Och ja, jag läste tre på raken, eftersom det var väldigt bekvämt och kändes tryggt och mysigt när jag i övrigt var så himla stressad och hängig.
Gillade minst: Hm, jag vet inte. Måste väl vara någon av serieadaptionerna i så fall. Är inte övertygad om att Game of Thrones är min grej. Fortfarande inte faktiskt.
Största överraskning: The Girl with All the Gifts. Kommer förklara detta bättre på onsdag, då recensionen kommer upp!
Största besvikelse: Oj, jag vet inte. Saga kanske, för att jag förväntat mig så himla mycket? Men tycker att det jag var besviken över i första delen blev bättre i de andra.
Kommentar: Herregud så mycket jag har hunnit läsa ändå. Måste varit alla mina ensamkvällar när sambon jobbat natt. Och alla serier förstås.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Vaa du bara dålig måndag och då tänkte jag att du säkert som mig bara har läst 1-2 böcker den här månaden pga har också haft en skitmånad och sen bara 15?????????? Bra jobbat fast du va sjuk! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, men tänk på att åtta är seriealbum ;) Och det är typ det enda jag orkat göra när jag varit sjuk. Har typ inte ens orkat titta på film (fast det har blivit extremt mycket New Girl den här månaden... heh) eller spelat datorspel eller någonting.

      Radera

Instagram

Populära inlägg