Saker jag är jävligt trött på

08:00

Det här blir ett jävligt gnälligt inlägg som ursäkt för att det varken kom upp något här igår och inte kommer komma upp något idag. Ni som inte vill läsa om mitt gnäll kan komma hit en annan dag. Ok, bye.


Jag är sjuk. Igen. Senast jag var sjuk var mindre än två veckor sedan. Gången innan det var två veckor innan det. Jag kör alltså på varannan vecka sjuk, varannan vecka frisk. Och jag är så trött på det. Trött på att ha ont i kroppen och trött på att den är så tung. Trött på att inte orka stå upp mer än några minuter i streck. Trött på att inte få hångla. Och är jag inte sjuk har jag social fobi och är megakänslig så jag ändå inte orkar gå ut. Alltid är det något. Jag antar att det är bättre än tidigare i år, men jag är så djävulskt jävla trött på att det aldrig tar slut. Idag vaknade jag upp helt utan röst. När jag öppnar munnen och försöker pressa fram ljud kommer det inte ens ut hesa viskningar. Jag som sällan har aptitproblem när jag är sjuk åt halva min grötportion till frukost innan jag gick och la mig i soffan.

Nåja, jag läser ju åtminstone nu. Idag läser jag Fjäril av Sonya Hartnett till uppsatsen och Runaways i pauserna. Jag läste April, April och halva Fjäril igår, så räknar med att jag ska ha läst ut Fjäril och börjat på en till uppsatsbok innan dagen är slut. Tur att åtminstone det går att göra när jag är sjuk.

Jag hade tänkt skriva om mobilspel, tv-serier, Avengers Academy, kanske Deadpool, Ur askan (om jag hade fått den läst än), tv-spel och ännu fler instagramkonton den här veckan, men nah. Det får vänta. Tills jag är friskare. Nu tänker jag lyssna på en podd medan jag dricker mitt kaffe och spelar mobilspel. Hoppas ni har det fint och läser mycket böcker. Puss!

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Fy vad trist att vara så mycket sjuk :( Hoppas du kryar på dig och blir frisk snabbt!!
    Du har väll inte missat att jag har en utlottning/tävling på min blogg? http://bokraden.blogspot.se/2016/03/utlottning-av-fjarilarnas-stad.html

    SvaraRadera
  2. Bättre att du slappar, sitter i solen och läser en bok än känner dig stressad. Låt kroppen ta den tid den behöver för att bli frisk. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, försöker för fullt, men så tror jag att jag är frisk och gör en massa saker :( ock skolan väntar ju inte direkt :/

      Radera
  3. Krya på dig! Såg att Sanda Beijers podd precis hade släppt ett nytt avsnitt så det kan du iaf glädja dig åt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag har faktiskt inte lyssnat på den än! Tack!

      Radera

Instagram

Populära inlägg