Bokbloggsjerka 6 - 9 februari

10:04

Ojoj, jag ser framför mig en hel bloggvärld i kris: "VAD SKA VI NU BLOGGA OM?!" när jerkan är sen. Men den uteblev faktiskt inte idag heller, utan lyder enligt följande:

Kan du bidra med en lista på de bästa böckerna för 6-9 och 9-12 som kom ut förra året?


6-9-böcker läser inte jag, men 9-12 blir det väl en del. En av de bästa 9-12-böckerna jag läste förra året var nog Den första flickan skogen möter, vars uppföljare Flickan i de vindlande gångarna kom ut förra året - båda skrivna av Moa Eriksson Sandberg. En annan uppföljare som jag förstås inte var överförtjust i var Erika Vallins Eunomia, men de tidigare böckerna i den serien är faktiskt himla bra!

Känns som att det blev väldigt lite 9-12-böcker för mig förra året. I år vill jag nog läsa fler för den åldersgruppen - framför allt den läskiga typen av böcker är jag sugen på. Kerstin Lundberg Hahns Barnkolonin och Ingelin Angerborns Rum 213 kom ju inte ut förra året, men är ungefär den typen av böcker jag är sugen på nu och som jag hoppas kunna klämma in några stycken under året!



Du kanske också gillar

8 kommentarer

  1. Jag läser väldigt lite från de åldersgrupperna så har inte så många tips. Du hade några intressanta som jag ska kolla upp. :)

    SvaraRadera
  2. Den enda i familjen i rätt åldersgrupp för veckans fråga gillar inte läskigheter.. men jag la med ett tips på en spökbok jag själv läst.

    SvaraRadera
  3. Barnkolonin lät verkligen spännande!

    SvaraRadera
  4. Barnkolonin lät väldigt intressant!

    SvaraRadera
  5. Barnkolonin ska jag också läsa. Det är egentligen bara de läskiga böckerna som verkar intressanta i den ålderskategorin på böcker känner jag. Som alltså passar den tilltänkta åldern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men precis, det är de böcker jag är mest intresserad av också.

      Radera
  6. Spännande böcker gillar barn, även de lite yngre.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg