I Mustache You Some Questions

20:31

Åh, utlyser detta till stora taggdagen, eftersom jag blivit taggad av I Elinas Hylla att göra den här!

Four names that people call me (other than my real name):
Okej, det här är astråkigt, men inga kallar mig någonsin för något annat än Anna. När jag var liten döpte jag om mig själv till prinsessan Annie och vägrade ibland lyssna på något annat än det. Och så lyckades jag ju göra alla gäster på (en annan persons) barnkalas till mina slavar.

Four jobs I have had:
  1. Gjort radioprogram på Fanzingo under tre veckor en sommar.
  2. Teamledare hos UngOmsorg.
  3. I barngrupp på förskola.
  4. Eventpersonal.

Four movies I would/have watched more than once:
  1. Edward Scissorhands
  2. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
  3. Coraline
  4. Mean Girls


Four books I would recommend: (åh, herre så svårt att plocka fram fyra bara sådär. Blir fyra böcker jag läste förra året och inte tjatat om så att era öron trillat av)
  1. Uzumaki, Junji Ito
  2. Miriam om natten, Maria Nygren
  3. The Night Bookmobile, Audrey Niffenegger
  4. Tusen och en chans, Annabel Pitcher

Four places I have lived:
  1. Tullinge
  2. Tumba
  3. Huddinge
  4. Räknas det att jag bodde fem veckor i Östersund i somras? För det är fan den enda period i mitt liv jag bott utanför Stockholm.

Four places I have been:
  1. Barcelona
  2. Paris
  3. Kreta
  4. Cambridge

Four places I’d rather be right now:
  1. New York (min sambos föräldrar är där exakt nu. Inte ett dugg avundsjuk. Inte. Alls).
  2. På sommarlägret de är på i Asylum. Det enda sommarlägret jag åkte på när jag var yngre var en kristendomsskola - det i boken verkar mycket roligare! Alltså vill också läsa kurser som "History of Psychiatry" på sommarläger.
  3. Nairobi, pga Sandra Beijer är där just nu och det är så fint att det gör ont i mina ögon.
  4. Någonstans där det är barmark, varmt och soligt.

Four of my favorite foods:
  1. Tofu.
  2. Sötpotatis med ris och jordnötssås.
  3. Västafrikansk soppa med jordnötter och massor av ingefära (jag gillar jordnötssmör, okej???).
  4. Tzay.

Four TV-shows that I watch:
  1. Hemlock Grove
  2. Misfits
  3. Bones
  4. Orphan Black

Four things I am looking forward to this year:
  1. Berlin
  2. Börja läsa masterprogrammet i litteraturvetenskap
  3. Göteborg x 3 (Foo Fighters, Way Out West, Bokmässan)
  4. The Subways @ Debaser Strand 15/2

Four things I am always saying:
  1. Aj
  2. Oj
  3. Var är min telefon?
  4. Menförihelvete

Four people I tag:
  1. Bokhuset
  2. Alex
  3. Alekzandra
  4. Carro

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Oj vad kul, fler frågor. De kommer i eftermiddag. Jag väntar dock otåligt på att höra om Jag ger dig solen. :-)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg