Vårlängtans-enkät

07:06

Jag blev taggad av Bokhuset att göra denna, och jag är fruktansvärt trött på vintern så det passar ju bra. Därför får också recensionen av Jag ger dig solen vänta till på måndag. Sorry till er som väntat på den.

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?

Barmark. Saknar barmark så det nästan gör ont i kroppen. Och värme så att jag kan ha kjol.

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Nej, ingenting. Slutade hoppas på bokrean för flera år sedan.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler och Den ökända historien om Frankie Landau-Baums ser jag väldans mycket fram emot. Och åh, största peppen av alla: Lauren Olivers Vanishing Girls (som jag har förhandsbeställt!)!

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/uppföljare i vår eller senare under året?
RANSOM RIGGS. Annars vet jag inte riktigt faktiskt. Patrik Lundberg kanske, för att åtminstone Onanisterna var så himla spot on och för att jag skulle behöva en sådan "ta-dig-samman-kick" som jag fick av den (känns som att jag skulle behöva en Onanisterna varje gång en ny termin börjar. Herre vad svårt det är med nya människor och jag-platsar-inte-fast-jag-gör-det-för-jag-har-fan-kämpat-för-det-här-och-ingen-kommer-gilla-mig).

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med tex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt bokplagg?
Hm, bokplagg, nej? Har sett vårplagg på vissa bloggar, så jag kör på den istället. Högt upp på önskelistan står en Queens of the Stone Age-baseballtröja, en blommig (!) klänning och ca en miljard skjortklänningar. De två senare blir nog ett mission när jag kan raida Primark i Berlin om några veckor (om jag inte har med mig minst tre klänningar hem kommer jag bli besviken).

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår?
Oj, har verkligen noll koll på vårens debutanter, så måste skippa att svara på denna.

7. Det kommer många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Sen jag började bokblogga har jag nästan helt slutat läsa pocketböcker (det känns så dumt att be om recex på pocketar, eftersom de liksom är... tja, utgivna sen tidigare). Jag tänker dock att Konsten att skapa en tjej av Caitlin Moran och Utan personligt ansvar av Lena Andersson är sådana jag kan tänkas vilja ha pocketvarianten av (speciellt den sista), men Moran är planerad till juli och Andersson har inte fått något datum (enligt Bokus). Så går ju inte direkt att kalla vår.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern.
INGENTING. JAG FUCKING HATAR VINTERN. Alltså skojar inte. Är så trött på kylan, att bussen alltid är sen, att mina Martens är hala, att det är moddigt och slaskigt, att det är mörkt, att det är så GRÅTT allt är så himlahimla grått, att det är KALLT, sajagattdetärKALLT????? Förutsatt att det är socialt accepterat att köpa hur mycket julklappar/födelsedagspresenter som helst till sig själv kan jag väl säga jul plus min födelsedag. Och extra stort CSN. Så långt kan jag sträcka mig till bra saker med vintern.

Jag tänker för en gångs skull tagga vidare. Så skickar vidare till AlexEli och Johanna!

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Roligt att läsa dina svar :) Tror Lena Anderssons bok kommer som storpocket under våren (april?) men det var visst en dubbel med båda hennes böcker i en volym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, okej! Det är jag dock inte intresserad av, har ju redan den första boken :)

      Radera
  2. Jag vill ha vinter och kyla under jul och min födelsedag (i januari), men nu är jag så jäkla trött på det. Det har snöat i flera dagar här uppe, jag håller på bli tokig och vill ha min sol!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte ens ha det. Är gråtfärdig varje gång jag går utanför dörren. Och så har jag halkat och sträckt en muskel så det gör ont varje gång jag ska sätta mig ner. /gnällgnällgnäll

      Radera
  3. Jag var på bokrean imorse men den är lite som urban fantasy för mig. Jag älskar tanken på det men när jag väl är där känns det mer nja. Lauren Oliver gillar jag så tack för tipset!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg