Top Ten Books I Can't Believe I Haven't/Want To Read From X Genre

07:01

Eh, eftersom jag tydligen IGEN är lite opepp på att läsa böcker är veckans Top Ten Tuesday-tema svårt för mig. IGEN. Jag har inte valt någon speciell genre utan bara allmänt böcker jag verkligen borde ha läst by now.

  1. Deborah Harkness - A Discovery of Witches
  2. Alldeles för många böcker av Stephen King. Bland annat The Shining.
  3. Nina Björk - Under det rosa täcket. Är ju nästan olagligt att vara feminist utan att ha läst den här.
  4. Jenny Jägerfeld - Jag är ju så jävla easy going. Pga Jägerfeld = genial.
  5. Jostein Gaarder - Sofies värld. Brutalälskade filmen när jag var liten trots att jag begrep ingenting. Såg den en miljon gånger.
  6. Jonathan Safran Foer - Äta djur. Eftersom jag inte äter djur. Är egentligen väldigt dålig på sånt här med dokumentärer och att sätta mig in i djurrätt, fastän jag har hjärtat på rätt ställe. Att göra mer sånt kanske skulle få mig att ta sista steget över till rätt sida (dvs utesluta alla animalier). Men å andra sidan har jag också problem med att jag tar på mig mer ansvar och dåligt samvete än vad jag klarar av, och kanske skulle gå under av ångest istället.
  7. Allt av Donna Tartt. Med tanke på att Den hemliga historien är bland det bästa jag läst I MITT LIV.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Ja, jag kan ju rekommendera King då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag och King har ju ett lite stormigt förhållande. Ibland, som i Carrie och Jurtjyrkogården och Under kupolen är han ju fantastisk. I Det - not so much.

      Radera
  2. Jag har läst pinsamt lite King, ingen alls.. Än! Jag trodde också som du angående Under det rosa täcket innan jag hade läst den men jag tror att det finns bättre och mer uppdaterade versioner i dagsläget, borde finnas om inte annat. Och till sist angående Äta djur. Ja den borde du nog faktiskt bara läsa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carrie är en bra inkörsport till King! Börja med den :) Under det rosa täcket tycker jag ändå att en borde ha läst - även om den är icke uppdaterad bör en kunna sin historia osv.

      Radera
  3. Måste kanske läsa om Den hemliga historien. Vet att jag har läst den, men kan inte för mitt liv komma ihåg något. Betyder nog att jag inte gillade den, men man kanske ska ge ett nytt försök. Jag har också taggat dig i en enkät, om du vill såklart men tror du har bra boktips att komma med. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ska checka enkäten! Tack för tagg :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg