1 → 10

07:30


Först kom Råddjuret, och jag tänkte "helvete, tänk om jag påbörjade något dumt nu...". Sen gick det ändå ett halvår. Lite mer till och med. Det blev dags att önska sig julklappar. "Aja, men det är ju nice att passa på att önska sig i julklapp, så slipper en köpa själv" tänkte jag. Så jag önskade mig ett gäng. Fick tre, men varken Dvala eller Ögonblick på stranden. Så då... Hrmhrm beställde jag dem två. För 600:-. En kollega till mig SKOJADE och tyckte att hen överdrev när hen sa "vadå, det fick du väl typ två stycken för, de är ju asdyra". Men det var inte på skämt. Sen fyllde jag år, och den andra personen jag hade önskat av i julklapp hade kommit ihåg till min födelsedag (fast jag hade ärligt talat glömt). Så i ett av paketen låg Mumin, Mymlan och Mymlans mamma. Eh, och sen tänkte jag dagen efter att jag skulle göra slag i saken och beställa den där Håll Sverige Rent II. Så då gjorde jag det.

Det är alltså berättelsen om hur jag gick från en muminmugg till tio på mindre än två månader. Och well, nu är jag ju pretty much besatt. När folk sa att dessa förökade sig som kaniner tänkte jag "pppptsssssh, inte jag! Jag har självkontroll!" (att jag har självkontroll är för övrigt ett skämt redan från början, även när det inte handlar om muminmuggar). Men nu får det fasen vara bra ett tag. Och jag MENAR DET.

Mina favoriter är Kärlek och Råddjuret. Kärlek för att den är finast, och Råddjuret för att den var först. Vilka är era favoriter?

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Efter en praktikperiod som jag trivdes väldigt bra på klotet jag en personlig present till min handledare som tack för allt. Det blev en mugg med lilla My på. Så himla genomtänkt då det är så himla likt handledarens personlighet. Tyvärr föll det platt när handledaren sa "åh är det Pippi..?"

    Gällande muggarna är kärleken finast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men nej! Vad tråkigt :(

      Alltså jag blir helt varm i bröstet när jag tittar på kärlek, haha.

      Radera
  2. Hmm. Jag har en mugg och känner faktiskt inget behov av fler för tycker inte att de har en så bra storlek. Skulle vilja att de var större. Så köper hellre andra fina muggar i bättre storlek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de är PERFEKT kaffestorlek. Te har jag andra muggar till :)

      Radera
  3. I TOLD YOU!!!! I F-CKIN TOLD YOU!

    Jag gillar Rådd-djuret mest pga obvious orsaker. Jag har en på jobbet och en till hemma. Sniff med katten är himla fin också, den använder jag ofta hemma. Och Kärlek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well, EVERYBODY told me. Jag tror jag oftast brukar dricka ur Äventyr hemma, mest för att jag dukar Kärlek till Victor. Fast han noterar aldrig att han fått kärleks-muggen, så jag kanske ska sluta med det...

      Radera
  4. Mumin-muggarna är ju så himla fina allihop <3 Äger dock ingen än och är lite rädd för att börja köpa, kommer inte kunna sluta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog bäst att inte börja... Spelar ingen roll hur bra självkontroll en har.

      Radera
  5. Jag älskar sniff-muggen. den har en så fin färg och gillar att han har en misse i famnen ^^ annars är en favorit vinter 2010-muggen, när de är i skidbacken. Stinky är mitt spirit animal där, han ser så sur ut när han står med sina skidor :') var nog så jag också såg ut då jag tvingades ut i skidspåren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha åh, jag hade nog mer sett livrädd ut. Mvh klantig person som har åkt skidor typ två gånger i sitt liv.

      Radera

Instagram

Populära inlägg