Bokbloggsjerka: Fanfic

09:16

Alltså idag är fan en bra dag för att jag känner mig snygg och pepp på livet för första gången på typ hela det här året. Jag längtar till och med efter att läsa böcker, vilket jag inte gjort på flera månader. Fan, den här jävla svackan börjar vända, och bara det – att veta att det liksom har börjat – ger mig fjärilar i magen.


MEN vi har en jerka att svara på! Den här veckan låter det såhär:

Vad anser du om fanfic överlag och har du några bra lästips inom den genren?

Säger redan på en gång att jag tyvärr inte har några bra lästips, men är väldigt positivt inställd till fanfiction! Alltså jag läser ju mest fantastik, och till att börja med så är ju det kollektiva skapandet, eller vad en ska säga, så enormt centralt i fantasy. Alla olika världar är inspirerade av varandra, fanfiction får ges ut som "riktiga" böcker och det finns utrymme att bygga vidare i en värld som någon annan skapat.

Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan om hur otroligt mycket jag fascineras av intertextualitet, så egentligen: jag borde ju gilla att läsa fanfiction också (förutom att jag tycker att det är viktigt för fantasygenren). Har dock aldrig provat och vet inte riktigt var jag ska börja. Men vi får se, jag kanske får några bra tips idag! :)

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Jag har för min del inget emot solitärer, historier som står för sig själva och bjuder på läsäventyr! Fanfic kanske inte är nåt för mej?

    SvaraRadera
  2. Hmm ja om man visste var det var så hade man kunna komma med tips.

    SvaraRadera
  3. fantasy är inte min största last i livet. däremot är jag förtjust i intertextualitet

    SvaraRadera
  4. har bara läst fanfic två gånger, och båda var twilight-fanfic när jag var inne i mitt twilightberoende. Minns dom dock som himla bra så borde egentligen försöka mig på mer...

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid påstått att fantasy inte är något för mig. Men det finns viss risk för att du kan övertyga mig om motsatsen. Har två tips om fanfic i mitt blogginlägg.

    SvaraRadera
  6. Förstår mig inte riktigt på fanfic

    SvaraRadera
  7. Älskar fanfiction. Har kanske ett tips på min blogg för dig eftersom du gillar fantasy. :)

    SvaraRadera
  8. Ja, det kanske är naturligare i fantasy. Känner mig rätt okunnig :-)

    SvaraRadera
  9. Fan fiction kan vara så mycket, parafraser har ju funnits i alla tider. Somligt är genialt!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg