Jag har lyckats lura lässvackan!

12:47


YOU HEARD ME! Jag har hittat en sak jag vill läsa. EN. Mumin. Jag var på biblioteket i förra veckan för att låna böcker till min uppsats, så bara "Ahmen en sån där muminbok kanske en skulle läsa" (det var inte ett jätteimpulsivt beslut, jag har längtat efter Mumin i flera dagar, och tänkt köpa på jobbet. Sista veckan innan lön är dock inget jättebra tillfälle att börja komma på saker en vill köpa). Så lånade jag Farlig midsommar. Och HELT PLÖTSLIGT: Istället för att typ hoppa av stress och rastlöshet när jag läser eller fippla med telefonen efter tre meningar kan jag läsa flera sidor utan att ens tänka på att jag läser. Blir typ helt öm i bröstet när jag läser. Så himla fint.

Jag har ju bara läst Sent i november förut, och typ halva Trollkarlens hatt. Var supersåld på Sent i november, men inte Trollkarlens hatt. Kändes dock väldigt mycket som hyckleri att äga en hel hög muminmuggar (och en muminkalender!) såatteh. Kände att det var dags att ta tag i det här nu. Känner lite mer än halvvägs in i Farlig midsommar att jag nog måste köpa på mig alla böckerna sen. Hela alltet känns så mycket som trygghet för mig och det är fint.

För övrigt: I förra veckan tröttnade jag på skitmusiken på gymmet och att träna till min partylista (som inte alltid höll det tempo jag ville), så har börjat bygga en träningsspellista. För oss som helt enkelt hellre tränar till Rancid, Green Day och Ramones än fucking Swedish House Mafia, Avicii och David Guetta [insert kräk-emoji]. Och ja, den ska bli längre.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. "Kometen kommer", kööööööp! Jag tycker iofs väldigt mycket om "Farlig midsommar" också så inget fel där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville läsa Kometen kommer först, men mitt bibblis hade den inte inne när jag lånade senast. Plockade på mig fem till när jag var där idag så har alla förutom Sent i november, Småtrollen och novellsamlingen hemma nu. Köp får nog vänta till en månad då jag är rik...

      Radera
  2. När jag kör crosstrainer eller liknande på gymmet så har jag egen tv på maskinen. Brukar vara där kring sex på morgonen och då går vampire diaries tydligen på sexan. Jättekonstigt att träna till hångel och folk som biter varandra och blod och drama men vafan. Det funkar ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Låter inte som att det varit en hit för mig, kör helst crosstrainer till ska och ganska peppig punk!

      Radera
  3. Yey för att lura lässvackor! Och du gav mig ett plötsligt sug efter att läsa mumin. Och följde genast din träningslista. Ska nog prova den direkt eftersom jag ska tvinga mig iväg ut på löptur nu. Noll lust! Men den brukar ju kännas bra efteråt så..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså det är ju bäst att springa till rolig musik som en kan hålla takten till, för då känns det åtminstone LITE som att en dansar!

      Radera

Instagram

Populära inlägg