Varför jag är jävligt skeptisk till The Cursed Child

12:12

Ok, idag går internet sönder och bananas på grund av följande: Harry Potter får en bok nummer åtta. Som egentligen är ett drama. Jag känner mig som ca DEN ENDA personen i HELA VÄRLDEN som är SKEPTISK. För det är jag. Ärligt talat är jag mer negativt inställd till det här än positivt.

Förutom att jag har den rent själviska, känslomässiga orsaken – att jag helt enkelt inte orkar gråta mig igenom en sista bok till – har jag några andra anledningar till att vara skeptisk:

1. Kommer ni ihåg det sista kapitlet i sista boken? Kommer ni ihåg hur mycket ni hatade det och hur mycket ni låtsades att det inte existerade? Nu hyllar ni att det helt enkelt blir en bok. Ehm, ok?

2. Är övertygad om att det aldrig går att återvända till Harry Potter-Hogwarts-magin såhär långt efteråt, och definitivt inte med Harry som vuxen. Jag är övertygad om att det bästa för alla vore att låta Harry Potter vara en avslutad serie. Är det bättre att få NÅGOT som inte lever upp till samma magi, än att hållas kvar i de oändliga möjligheterna av ovetande?

3. IGEN: VILL NI VERKLIGEN IGEN SE HARRY SOM VUXEN?????

Givetvis kommer jag läsa den oavsett. Vore tjänstefel av mig som Harry Potter-fan att inte göra det. Men ärligt talat är jag väldigt osugen.

Du kanske också gillar

20 kommentarer

  1. Vet du, jag var en av få som inte hade några problem med slutet på Dödsrelikerna. Jag HAR dock varit lite försiktigt positiv till den här pjäsen trots att jag nu håller med dig om att det kanske gått lite för lång tid. Och det handlar inte så mycket om att det är "del 8" (för det är det ju inte alls!) som att det är så helt annorlunda mot böckerna. Långt senare, pjäs istället för bok/film osv. Det kan bli en helt annan grej men ändå JK Rowling. Boken kommer jag att läsa, men inte så mycket för att det är en fortsättning som för att, let´s face it, det är ändå Harry Potter. Man måste ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså en måste ju. Men jag är livrädd att typ allt ska bli förstööööööört???? :''''''(

      Radera
  2. Hmm ... alltså det här med att det är drama är väll det jag är mest skeptisk till, sen så är det ju faktiskt helt annat med Harry som vuxen också :På så jag håller väll med dig till viss del - men mest tänker jag VI FÅR EN TILL BOK OM HARRY!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fast jag vet liksom inte om jag vill ha en till bok om Harry. Jag tror inte att serien skulle bli BÄTTRE med en bok till, snarare att det hela dras för långt och till slut bara blir urvattnat och dåligt. Stanna på toppen liksom, innan det dippar totalt.

      Radera
  3. Svar
    1. ... Har inga kommentarer till det här pga mållös.

      Radera
    2. Alltså, ju fler gånger jag läser det här, desto mer undrar jag hur jag kunde ha så fundamentalt fel om dig. Det här är värre än Warnergate. 110 gånger värre.

      Radera
    3. Försök inte skylla ifrån dig. Warnergate slår ALLT.

      Radera
  4. Helt ärligt är jag också skeptisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att någon annan också är det!

      Radera
  5. Självklart kommer man läsa den. Men jg håller med dig, serien känns ju avslutad. Jag är orolig att det här blir för mycket, jag vet faktiskt inte om jag är intresserad av en vuxen Harry.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså jag tänker att det är bättre att sluta på toppen. Ingen mår bra av att det håller på att pumpas ut en massa nytt ur en berättelse som är slut. Argh.

      Radera
  6. HATAR epilogen i dödsrelikerna....så är som dig ganska skeptisk till denna.

    SvaraRadera
  7. Jag är också skeptisk och jag gillade iiinte sista sidorna i sista boken utan önskade bort dem när jag läste sista boken... Jag är därför inte eld och lågor inför en åttonde bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså fan vad skönt att ni kommer ut ni icke-gillare. För jag har innan det här typ bara sett folk som är ensidigt positiva. Förstår inte...

      Radera
  8. Jag är också en aning skeptisk och tycker det känns lite som att dra ut det sista ur ett vinnande koncept. Men jag är ändå nervös och spänd och kommer definitivt att läsa.

    SvaraRadera
  9. Jag är också skeptisk. Blir lätt det när det känns som att folk försöker "glida vidare på succén".

    SvaraRadera
  10. Håller med - definitivt skeptisk. Har aldrig tyckt om epilogen och har aldrig någonsin varit ens lite intresserad av new generation. Hade det varit en marauders pjäs hade jag gråtit floder av lycka. Nu vet jag inte ens om jag kommer köpa den nya boken. Biblioteket kanske räcker?

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg