En ljudboksfråga (eller tio)

08:23

Jag börjar tänka i dessa banor: Men ljudböcker! Det kanske en skulle lyssna på!


Är det någon av er som brukar lyssna på ljudböcker? Någon som använder Storytel? Hur fungerar det tycker ni? Vad tycker ni om utbudet? Vilka är era bästa ljudböcker/inläsare? Jag tänker att om jag ändå bara sitter och spelar spel på pendeln kan jag ju kanske lyssna på en ljudbok åtminstone!

Tror jag är inne i en måendedipp som – trots extrema toppar vissa dagar – varat i ca fyra(?) veckor nu. Har börjat skriva en måendedagbok bara för att komma ihåg när jag har ångest eller känner mig nere och vilka mediciner jag äter. Finns liksom ingen ork till att läsa när allt bara känns skit. Men ljudböcker. Det skulle fasen kunna fungera alltså. 

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Pröva Storytel! Jag kan i vissa perioder inte läsa heller och då är Storytel perfekt. Ibland önskar jag att de hade större utbud, men å andra sidan prövar jag böcker som jag inte kommit i kontakt med annars, vilket också är positivt.

    SvaraRadera
  2. Jag upptäckte nyligen att man numera kan låna gratis e-ljudböcker direkt i mobilen (förut brukade jag lyssna där via datorn, då funkade det inte i telefonen). För mig verkar det bara funka när jag har wifi, men då funkar det å andra sidan superbra. Och utbudet är bra. Nackdel 1: man kan inte speeda upp tempot (jag gillar att lyssna på 1,5ggr hastighet när jag har mp3-böcker, det tar så enormt lång tid annars! :) ) Nackdel 2: utbudet av böcker på engelska är dåligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det har jag inte ens tänkt på att det skulle kunna gå att låna gratis. Får väl kolla på det. Engelska ljudböcker bryr jag mig inte speciellt mycket om, hör ganska dåligt så det är tillräckligt svårt gör mig att höra på svenska bara. Hade inte innan jag såg din kommentar tänkt på att det går att speeda upp det hela?! Som sagt, hör dåligt men 1,25 har jag kört på nu och det är faktiskt mycket mer nice att lyssna på...

      Radera
  3. Jag har Storytel. Hade ett uppehåll från ljudböcker i flera år men när jag var tvungen att låta Aramis somna in i våras så kunde jag inte koncentrera mig på böcker, men behövde något att tänka på under promenader för att inte bryta ihop hela tiden, då började jag med Storytel och det har jag inte ångrat :). Jag brukar lyssna på bussen, eller när jag städar hemma, eller på kvällarna om jag inte kan somna.

    SvaraRadera
  4. Jag brukade älska ljudböcker för flera år sedan! Köpte dem på cd-skiva och lyssnade (tiderna <33). Har nu inte lyssnat på någon alls på hur länge som helst?? Förstår inte varför, måste kanske också prova Storytel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha åh, jag har också några ljudböcker på skiva. Och några av Harry Potter-böckerna har jag på KASETTBAND! Men prova Storytel! Kan inte säga att jag är hooked, men har haft sånt musiksug den här veckan. Det är ju det dåliga, det går ju liksom inte att lyssna på två saker samtidigt. Googla "storytel 30 dagar" så kan du hitta erbjudanden där en får provperiod på 30 dagar istället för 14 som är deras normala (OBS fungerar även om det står att erbjudandet gått ut :) )

      Radera

Instagram

Populära inlägg