11 djurkonton ni verkligen borde följa på Instagram

07:30

Ibland när jag kolla mitt instagram-flöde känns det som att jag följer fler djur än människor. Eh, klagar inte eftersom djur är SÖTAST?! Från början gjorde jag den här listan som några av mina favorit-instakonton. Alltså utan djur-tema. Fast insåg att åtta av de tolv konton jag hade med var djurkonton, och det blev liksom lite konstigt. Här får ni därför, utan inbördes ordning, några av mina favoritdjur på instagram. Som synes är jag smått besatt av Cavalier Kings Charles Spaniel, och följer minst tio sådana konton. Följer ofc lite andra hundar också, typ Aussies, Finska Lapphundar och några French Bulldogs. Men Cavalierer är the shit och typ det gulligaste jag vet. Min mamma har två stycken, och det är typ det enda jag saknar efter att ha flyttat hemifrån.

PS! Om ni fortfarande är några som inte följer mig heter jag svartlava. Postar inte bara kattbilder, utan annat också! DS.

Om ni har några egna tips får ni jättegärna skriva i kommentarsfältet! :)

Klicka antingen på bilderna eller på länkarna för att komma till kontot :)


1. smoothiethecat
Alltså kolla på dessa mega-ögon och mega-fluff? Går det ens att motstå?


2. toastmeetsworld 
Toast är en rescue dog som saknar tänder som håller tungan inne. Extra plus: hon simmar när en håller i en henne när en går. Bedårande.


3. toby__boo
Ehm, gullig?!


4. catsby_the_bookshop_cat
Om inte någon av de andra tilltalar er borde väl ÅTMINSTONE Catsby göra det. Alltså han bor i en bokhandel. Kom igen.


5. julund_
Här är tre helt hjärtknipssöta katter. Min favorit är bruntabbyn, pga SÅ. JÄVLA. GULLIG.


6. milacavalier
Den här lilla brunsvarta Cavalieren fick upp mina ögon för brunsvarta Cavalierer, och nu är de mina absoluta favoriter. Men det här är fortfarande min ALLRA gulligaste.


7. iunoiuno
Tycker den här rasen är så orimligt fin! Det är alltså två stycken Somali-katter det här, vilket är som en långhårig Abessinier. Älskar att de har superlånga halsar och små huvuden. Och den brunröda färgen!


8. pitterpatterfurryfeet
Det här var ett av de första katt-instagram-konton jag började följa! Två supergulliga och supertramsiga Sibiriska katter! På senare tid har de fått en hundkompis också, men gillar fortfarande katterna bäst!


9. finnsanna
ALLTSÅ KOLLA PÅ FLUFFET! ÄLSKAR FLUFF!


10. jillchanxxx
Den här lilla skrutten är väldigt lik en av min mammas hundar. Plus väldigt gullig. Plus blir ofta utspökad för fotograferingar.


11. gretaknowsbest
Det här kontot följer en hel hög med Cavalierer, hur ska jag inte kunna älska det liksom?!

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Bibliotekskatten var ju fantastisk! Tack för tipz! Här är mina bästa djurkonton: Tuxedotrio (tre stora kattbröder), Tunameltsmyheart (sjukt gullig hund med överbett), wolfgang2242 (galen kille som har typ tolv jättegamla hundar. och en gris), penguinthemagpie (en familj som hade en skata som kompis, extremt fina bilder), och såklart Oskar_the_blind_cat. Djurkonton är bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååh, ska kolla! Tack för tips! Ska fasen lägga till som fråga i inlägget, för är alltid öppen för fler djurkonton att följa!

      Radera
  2. Älskar det här inlägget <3

    SvaraRadera
  3. @zeiq är hundbilder så det borde du gilla ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg