Älskar att köpa presenter till mig själv

07:32

Okej, i våras när vi läste Den hemliga trädgården kom jag att tänka på att jag i trean läste en förenklad variant Frances Hodgson Burnetts En liten prinsessa, eller A Little Princess som den heter på engelska. Har för övrigt ett svagt minne av en filmatisering som jag och min storasyster tittade på flera flera gång, och vi tyckte att den var lika hemsk varje gång.

Jag blev alltså lite besatt vid tanken på att få tag på den på svenska , vilket verkade vara omöjligt (ibland verkar själva jakten vara viktigare än boken, har ni också märkt det? Så när en får boken verkar det inte alls lika viktigt att ha den längre). Så tillfälligt gav jag upp idén om att jag skulle få tag på den där boken.

När så thecuriouscaseofthebooks, aka Clara, postade det här inlägget med fantastiskt fina utgåvor från Puffin och A Little Princess ingick i serien och dessutom bara kostade 114:- kände jag att det var dags. Och nu är den beställd. (Det enda dåliga här är väl att jag gärna hade haft The Secret Garden i samma serie...)

När jag ska ha tid att läsa den är dock ett svårt pussel, eftersom jag numer faktiskt ska läsa både Engelska A, Fantasy och jobba på två jobb (japp, skrev kontrakt på ett andra jobb i fredags) OCH läsa recex. Men det ska gå. Oki. För titta bara så fin den är! Böcker som är såhär fina bara måste läsas helt enkelt.


Passade också på att slänga med Kallocain i beställningen, eftersom jag ska läsa den i 3 på 3 som börjar på måndag!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. De där utgåvorna är så satans vackra!

    SvaraRadera
  2. Tre på tre som börjar "idag"? Imorgon den 1:a september väl?! ;O (;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det är sant. Inlägget är tidsinställt och var först planerat för måndag. Glömde visst ändra den detaljen efter att jag bytte dag ;)

      Radera
    2. Tänkte att det nog var något i den stilen! (; (:

      Radera

Instagram

Populära inlägg