Hösten, hösten, hösten

08:03

Eftersom jag snubblade över den här enkäten hos I Elinas hylla (fast kommer ursprungligen från Litteraturkvalster och småtankar) tänkte jag att vi fortsätter prata lite om höstläsningen! Listan med grejer jag vill läsa postade jag i måndags, och den hittas här.

Min första känsla när jag sonderat höstutgivningen: Mycket som jag vill läsa, men inget som jag verkligenverkligenverkligen ser fram emot. Eller jo, John Ajvide Lindqvist. Men inget annars.

Jag längtar särskilt efter: Himmelstrand, John Ajvide Lindqvist. Har längtat efter den här boken i flera år.

Jag blev förvånad över: Att jag faktiskt inte var sugen på fler böcker. Men jag tror att jag blivit rätt så hård med vad jag vill läsa. När jag faktiskt kan beställa recensionsexemplar och får nästan allt jag vill blir jag mer kräsen. Nu kan jag bläddra i katalogen, se något och tänka: "det där låter ju kul" och sen gå vidare. Jag har lärt mig att skriva upp och komma ihåg enbart det som jag verkligen vill läsa.

Jag är nyfiken på: Konsten att skapa en zombie. Alltså den här titeln. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Och 8 saker du aldrig skulle våga! Tror att Moa Eriksson Sandberg och Eva Susso kan vara en bra kombination. Hoppas jag har rätt!

Som jag har väntat på den här fortsättningen: Det oändliga havet! Alltså har nästan hunnit glömma bort hur bra Den femte vågen var, men ändå. Tror jag hade varit svinpepp om jag precis hade läst Den femte vågen.

En debutant som låter spännande: Karen Bao! Hoppas innerligt att hennes debutbok Uppstigandet är jättebra.

Detta är ingen debutant men jag blir nyfiken på den här ändå: Endgame: Kallelsen. Har inte läst James Freys tidigare böcker, trots att jag faktiskt har allihopa hemma. Det här låter dock mer som en bok i min smak.

Jag blev själv förvånad men jag blev inte alls sugen på att läsa: Åh, jag vet inte. Jag noterar inte riktigt sådant. Eller det skulle kanske vara Allegiant i så fall. Fast vet inte om den riktigt räknas, eftersom jag har den hemma på engelska, halvläst.

Jag hänger på locket till brevlådan när denna bok kommer: Återigen, Himmelstrand. Alltså HUR. PEPP?!


Jo jag vet att denna bok inte är med i höstutgivningen, men till hösten ska jag banne mig äntligen läsa: Måste ju läsa min tre på tre! Det vill säga Kallocain, Brave New World och The Time Machine! Om jag ska välja en annan jag verkligen måste läsa, som inte är höstutgivning och inte recex så säger jag Pythians anvisningar.

Höstmotto: Åh, I don't do motton. Okej?
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Låter som du har superhöga förväntningarna på Himmelstrand. Hoppas de infrias :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg