Top Ten Books People Have Been Telling You That You MUST Read

08:24

Okej, den här veckans tema för Top Ten Tuesday tycker jag är jättesvårt. Alltså det är faktiskt sällan folk säger åt mig att jag bara MÅSTE LÄSA DEN HÄR BOKEN. Kanske mest på grund av att jag utan tvekan är den som läser mest i min bekantskapskrets, och om någon skulle säga till mig: "DU MÅSTE LÄSA DEN HÄR BOKEN" skulle jag förmodligen svara med ett: "Har redan läst den."

Därför är det sällan någon som rekommenderar några böcker till mig. Men om de gör det och jag inte läst dem och jag är sugen brukar jag läsa. Därför har jag med två böcker i listan som jag redan läst, men som folk sagt att jag MÅSTE läsa.

  1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
    Den här fick vara med förra veckan också, fast då handlade det om böcker jag inte var så sugen på att läsa. Är (såklart) fortfarande inte säker.

  2. Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    Den här har jag ju som bekant läst och älskat. Från början var det dock under ett bok&bio-möte - på den tiden när En bokcirkel för alla anordnade sånt. Karin Berg som då var den som höll i trådarna sa: "Du måste läsa Cirkeln!" och så blev det så.

  3. En man som heter Ove - Fredrik Backman
    Den här var också med på förra veckans lista. Och tja, vad mer? Folk säger att jag kommer älska den här om jag älskade Min mormor hälsar och säger förlåt. Är dock fortfarande skeptisk alltså.

  4. Amatka - Karin Tidbeck
    Den här är det flera som sagt åt mig att jag måste läsa, vilket jag ju har tänkt jättemånga gånger. Den står till och med hemma i bokhyllan och väntar, men jag är dålig på att prioritera den...

  5. Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson
    Åh, den här har jag ju också läst. Och älskar den till döds.
Kan ju passa på att fråga dårå: Vilka böcker MÅSTE jag läsa? Shoot!

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Känner igen mig i det där, är nog också oftast den som tjatar på andra om böcker :) Blev många som hyllas på bloggar istället. Ove fick komma med på min lista också.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg