Jag är såld på... Peculiarities

07:43

Poängen med den här inläggsserien är att presentera böcker som jag föll för redan innan jag läste dem. Jag har nämligen - precis som jag tror att ni andra läsare har - vissa småsaker (eller ibland stora) som jag helt enkelt inte kan motstå. Som jag bara måste älska innan jag ens läst berättelsen (som ibland kanske inte alls visar sig vara så bra som jag tror).

Nu var det ett tag sedan jag postade det förra inlägget om vad jag var såld på, vilket var cirkus. Temat för det här inlägget är peculiarities, vilket jag inte tycker att det finns någon riktigt bra översättning för på svenska. Framför allt ingen som ger samma känsla som det ordet ger. Jag tänker att det är typ konstiga saker (den här listan på min goodreads heter just odd things). Ni kommer nog förstå vad jag menar när ni ser vilka böcker jag valt.

Jag föll för:



Förstår ni mer vad jag menar nu? Vi har till att börja med The Third Twin - vilken är den enda i sällskapet som jag inte läst (har dock inte läst resten av berättelserna i Benjamin Button). Tvillingar ska vara två, alltså borde det omöjligt kunna finnas en tredje tvilling. Vilket känns rätt obehagligt. Och fel. Alltså som ni hör kan det vara rätt små grejer som gör att jag fastnar - i det här fallet titeln. The Curious Case of Benjamin Button, då? Tja, föds som gammal och blir ung. What's not to fastna för?! Miss Peregrine's Home for Peculiar Children läste jag för två år sedan (men recenserade aldrig?! Nåja, Hollow City är reccad) och älskade den lika mycket efteråt som jag gjorde innan. Den är ju dessutom the books of peculiar books, så att säga. Jag tycker också att det blir extra bra av att det faktiskt finns BILDER också. Älskar det. Om ni älskar knäppa saker som inte är som de ska borde ni definitivt gilla den här.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg