Det här inlägget får absolut inte läsas av min sambo

13:55

Victor, om du läser det här: SLUTA. GENAST. DET HÄR ÄR MYCKET VIKTIGA SAKER SOM DU INTE FÖRSTÅR DIG PÅ!


Samtalsklimatet hemma i veckan:
"Max tre böcker."
"Men...", försökte jag, men han stod obeveklig:
"Inte en enda bok till."
"Fyyyyra?"
"Nej."
"Vi ska vara borta i SJU DAGAR. TÄNK om vi bara ligger på stranden alla dagarna. Då kommer det ju gå åt en himla bok per dag!"
"Skärp dig. Tre böcker."
"Det var så många jag hade till Berlin och då var vi bara borta fyra dagar."
"Och hur många böcker läste du ut?"
"...ingen. Men..."
"Tre böcker. Punkt. Ingen diskussion."
"Men TÄNK OM..."
"Vi kommer inte ligga på stranden alla dagar. Tre böcker."

Böcker jag har packat: sju. Och då håller jag inte på att läsa någon av dem ens, så jag måste ju ha en till. Och inte ens jag är så dum att jag tror vi ska ligga på stranden exakt hela tiden (vi ska ju hinna med Primark och Forever21 också) (nej, jag är inte så trist att jag bara tänker på bad och shopping. Dricka cava och äta tapas står högt upp på listan!) (OKEJDÅ, och Gaudí, PortAventura, katedralen och tusen promenader. Vet inte när vi ska hinna ligga på stranden faktiskt) men en vill ju ha lite valmöjligheter?! Försöker hålla mig till tunna pocketar så jag kan stuva ner dem på ställen han inte hittar dem. Boksmugglaren Anna. Och utifall att Victor mot förmodan skulle få för sig att läsa min blogg helt plötsligt så publiceras det här tio minuter efter att planet lyft från Arlanda, hehe.

Du kanske också gillar

12 kommentarer

  1. Men GUD!!! HAHAHHAHAHAHAHHA!!! Jag lät min sambo läsa detta... vaddå känner igen oss? Den här diskussionen kunde SÅ ha ägt rum hemma hos oss.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det är sådana här gånger en bör ha läsplatta samt(!) gilla att läsa på dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa, jag veeeet. Men jag har inga bäcker jag vill läsa i läsplattan ;P

      Radera
  3. Hahhaha, classic. ÅHHHH PORT AVENTURA <3 Bra jävla mycket roligare än Disney land i Paris. Packa noll böcker och häng där varje dag istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tänkte känna på lite hur varmt det är först, men hoppas verkligen på att hinna dit en dag i alla fall!

      Radera
  4. Man kan ju faktiskt köpa böcker på plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jo, men det känns så onödigt att lägga pengar på när jag HAR hemma och vill gå på primark istället. ;P

      Radera
  5. Det är därför man läser e-böcker.. :)
    Trevlig resa!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg