Top Ten Of Your Auto-buy Authors

05:58

Så, jag är hemma från festival (som för övrigt sög rätt hårt. Trist stämning, störigt folk, dålig organisation... Nä, Wat Out West gör vi inte igen), Victor är hemma från Malmö, Katniss är hemma från kattvakten. Woop! Allt är ÄNTLIGEN som det ska vara här hemma. Och tisdag? Ja, då är det ju Top Ten Tuesday, och en sån blir det, så då är allt som det ska vara på den fronten också!

Veckans tema är författare vars böcker en köpet på automatik, och några sådana har jag ju! Dock blir ju den här listan både rätt lik listan från förra veckan + listan över mina favoritförfattare... Neil Gaiman och David Levithan tex är dock inte med på listan, men det kanske är så att jag massuppfittat temat. Alltså, de jag har listat är sådana som jag köper allt de skriver av. De två ovan nämnda skulle jag köpa vad som helst och tro att det var bra. Och vet inte vilket av det som är det som avses? Alltså skitsamma.

1. Rick Riordan
Alltså, trots att jag sagt att jag är dödligt trött på fantasy med nordiska inslag, så har jag lagt en förhandsbeställning på den OMÅTTLIGT fula The Sword of Summer (fast funderar ärligt på att beställa någon annanstans ifrån än jobbet bara för att få ett omslag jag inte får ont i ögonen av... Är i 99% av alla fall otroligt jobbpartisk (ok, kanske lite för att det inte lönar sig för mig att köpa böcker någon annanstans), men är petig med mina omslag). Hoppas jag gillar den mer än Kane Chronicles!

2. Lauren Oliver
Har läst alla Olivers böcker förutom hennes barnböcker - vilka jag i och för sig tror att jag skulle gilla - och förhandsbeställer alltid böckerna i förväg. Eftersom hon helt enkelt är jävligt bra.

3. Marie Lu
Jag måste faktiskt erkänna att jag inte var såld på The Young Elites innan den kom. Den här italiensk-renässans-assassins-robes-grejen som är så trendig nu (Scott Lynch, Sarah J Maas, Robin Hobb, Patrick Rothfuss (?) vill ni att jag ska fortsätta?) tilltalar inte mig alls. Whatsoever. Så när Jag hörde att Marie Lu skulle ge sig in på den grejen kände jag lite "men förihelvete snälla nej". Men efter att ha gjort till och med det intressant, ja, alltså. Vad fan skulle inte kunna tilltala mig i hennes händer?

4. Jandy Nelson
Kommer bli en sådan när hon SKRIVER FLER BÖCKER TACKSÅMYCKET.

Sen tror jag inte att jag har fler? Och det förstås: Om någon av dessa författare skulle gå och skriva en helt vanlig sketen deckare, då får det fan vara. Då jävlar gör jag slut med buller och bång.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg