Cirkus & Dramatik

06:27

Inlägg nr 2 i A-Ö-boktaggen. Snart vaknar jag förmodligen till vår sista dag i Barcelona och kommer förhoppningsvis ha seriös separationsångest. Här på bloggen snackar vi cirkus och drama istället!

C - Cirkus. En bok som det hände mycket i.
Saker hände hela tiden i den här boken. Du hängde knappt med.


Eftersom jag precis skrivit recensionen av Jag är ju så jävla easy going som postades igår, ligger det ju väldigt nära till hands att säga den. Och tempot i den boken är fasen löjligt högt. Till min stora förvåning så var tempot högt även i Eldtronen. Eftersom Den röda pyramiden var lite långsammare än jag önskade förväntade jag mig ungefär samma sak för Eldtronen, men det blev ju faktiskt riktigt bra!



D - Dramatik. En väldigt dramatisk bok.
Kärlekstrianglar, familjedrama, livsfarliga situationer. Dramatiken i den här boken gjorde det svårt för dig att lägga ner den.


Oj, den här tyckte jag var lite svår faktiskt. Men Kanske är det allt du behöver veta? Den är ju rätt dramatisk, även om den samtidigt är... lågmäld och inte så jättesnabb. 


Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg