Top Ten Authors I've Read The Most Books From

05:32

Jag tar en paus i tvättandet och Agent Carter-maratonet för att peta ihop en Top Ten Tuesday. Temat för den här veckan är de författare en läst flest böcker av. Dessa är de jag kommer på. Känns ju väldigt märkligt om jag skulle ha missat någon som jag läst en miljard böcker av, men det kanske jag har? Nåja. I så fall är det väl så då.

  1. Carolyn Keene: ? 
    Okej, det här är faktiskt en chansning, jag vet inte hur många Kitty-böcker jag läst, men jag är ganska säker på att det är fler än tio. Jag har fler än så i min samling här och jag saknar rätt många ändå.

  2. Neil Gaiman: 10
    (The Sleeper and the Spindle, Stardust, Coraline, Kyrkogårdsboken, Creatures of the Night, The Dangerous Alphabet, Oceanen vid vägens slut + 3xSandman)
    Alltså är det bara jag som tycker det är väldigt amusing att Neil Gaiman är den författare jag kan komma på som jag läst nästflest böcker av, trots att jag inte började gilla honom förrän i juni. Nu är ju visserligen fyra serier och en en ABC-bok, men ändå.

  3. J.K. Rowling: 10
    (7xHarry PotterThe Tales of Beedle the Bard, Quidditch Through the Ages Den tomma stolen)

  4. Astrid Lindgren: 9
    (Har inte räknat med bilderböckerna. I så fall blir det många fler, men om jag ska räkna bilderböcker lär ju den här listan se helt annorlunda ut... Mio min MioBröderna LejonhjärtaRonja RövardotterPippi LångstrumpPippi Långstrump går ombordPippi Långstrump i SöderhavetEmil i LönnebergaSunnanäng Sagorna)

  5. Joyce Carol Oates: 8
    (FoxfireEfter kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög ivägTvå eller tre saker jag glömde berätta för digStor i käftenVilda gröna ögonSnyggDagbok 1973 - 1982 + En fager mö)

  6. David Levithan: 8
    (En bit av mig fattas, Liten parlör för älskande, Jag, En, Världens viktigaste kyss, Nick & Norahs oändliga låtlista, Naomi & Elys kyssförbudslista, Dash & Lilys utmaningsbok, Den andre Will Grayson)
    Här är ju visserligen tre tillsammans med Rachel Cohn och en tillsammans med John Green, men det måste välan räknas?

  7. Rick Riordan: 7
    (5xPercy Jackson, Den röda pyramiden + Den försvunne hjälten)
    Alla i år - AND COUNTING. Har två på väg hem till mig och en oläst i bokhyllan såatteh... Kommer få läsa Riordan till döds

  8. Lauren Oliver: 6
    (Deliriumtrilogin, Rooms, Panic + Vanishing Girls)

  9. John Ajvide Lindqvist: 6
    (Låt den rätte komma in, Hanteringen av odöda, Låt de gamla drömmarna dö, Lilla stjärna, Människohamn Pappersväggar)

  10. Annika Thor: 6
    (4xEn ö i havet-böckerna, Sanning eller konsekvens, Dit ljuset inte når)

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Jag läste också många Kittyböcker så kanske Keene borde kommit med på min lista. Så svårt att minnas! De som hamnade överst på min lista har jag läst uppemot 30 böcker av och så många Kitty var det inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Kitty-böckerna är ju av obvious reasons skitsvåra att hålla isär också... Så jättesvårt att räkna.

      Radera
  2. Rowling har jag läst såklart, men inte kommit igenom alla ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju egentligen bara en Hogwarts library-bok kvar. Hennes deckare är jag ärligt talat helt ointresserad av...

      Radera
  3. Om ett par år så hoppas jag att John Ajvide Lindqvist får plats på min tio-i-topp lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tja, jag är ju tillräckligt ung för att inte ha hunnit med hur många böcker som helst av samma författare :)

      Radera
  4. Hur kunde jag missa underbara Astrid Lindgren på min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kom med som ett sista infall på min lista med!

      Radera
  5. Keene och Astrid Lindgren borde nog ha funnits med på min lista också, men jag har noll aning om hur många av deras böcker som jag faktiskt läste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir också osäker på hur många Lindgren-böcker jag läst. De är ju dock liiiiite lättare att hålla isär än Kitty-böckerna :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg