Antingen eller

11:16

Hittade en kul lista hos Granspira!

Snabb / Långsam (för det mesta. Eller tror jag. Det beror på hur bra boken är)
Läser alla ord / Skummar en del
Gillar långa beskrivningar / Hoppar över det som inte får handlingen framåt
Kommer ihåg detaljer / Kommer ihåg i stora drag 
Undviker tjocka böcker / Läser gärna tegelstenar (alltså böcker på typ 600 sidor och uppåt) 
Tycker om tunna böcker / Tycker tunna böcker ofta saknar något (beror snarare på författaren än längden) 
Idealboken är på mindre än 400 sidor / Idealboken är på mer än 400 sidor (eller tja, snarare på ganska precis 400 sidor)
Tjuvkikar på slutet / Läser aldrig slutet förrän boken är just slut
Väljer efter omslag / Skiter fullständigt i ytan
Läser baksidestexter / Undviker baksidestexter
Väljer boken efter rekommendation / Vill helst välja själv
Rekommenderar ofta böcker till andra / Rekommenderar sällan böcker (åh, jag måste nog jämföra mig med en DJ. Jag skriver om böcker för att jag älskar att visa vad jag tycker är bra. Bibliotekarie och DJ är två av mina drömyrken. Sen att det aldrig är någon som läser böckerna jag rekommenderar är en annan sak...) 
Hör det jag läser i huvudet / Hör aldrig det jag läser
Gillar ljudböcker / Gillar inte ljudböcker (tja, jag vet inte än. Har varit väldigt negativt inställd till ljudböcker, men nu börjat smålyssna litegrann)
Läser främst böcker i en genre / Gillar att variera min läsning
Läser alltid på svenska / Läser på flera språk (Tja, jag läser väl mest på svenska, och ibland slinker det in någon bok på engelska) 
Är bra på att komma ihåg böcker jag har läst / Glömmer lätt både titlar och författare (Åh, vad jag faktiskt gillar att jag har det minnet)
Skriver upp det jag läser / Skriver inte upp det jag läser (Skriver ju här ju!) 
Läser varje dag / Läser mer sällan
Tycker läsning är avslappnande / Tycker läsning är ansträngande

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg