För nostalgins skull

14:52

Jag var tvungen att ta en tur till biblioteket för att lämna tillbaka ett gäng böcker som var på väg att gå över tiden (sista dagen idag. Fick till och med betala 30:- för en bok som det var kort låningstid på), och passade på att ta mig en tur till ungdomsavdelningen. Cirkeln, som egentligen var syftet med besöket verkade vara utlånad, men jag fick med mig några andra böcker. Ungdomsböcker så klart, det är ju faktiskt skittråkigt att gå och titta på vuxenböcker på biblioteket.

Innan jag var där för fyra veckor sen när jag lånade de böcker jag lämnade idag var det länge sen jag var där. När jag var yngre var jag ofta där. En period hade jag konstant väldigt ont i ryggen, och min pappa bestämde sig för att städa ur min ryggsäck utan förvarning. Förutom att han hittade ett gammalt mosigt äpple och andra saker som femteklassare brukar kunna ha i sina väskor låg där också en hel hög med böcker. Efter det ville han ha ett Allvarligt Samtal med mig, och förklarade att man får jääääääkligt ont i ryggen när man bär runt på 12 tegelstenar överallt. Jag förklarade upprört att jag faktiskt läser alla böckerna just nu.

Nu känner jag mig inte jättesugen på att plocka upp Bländverk igen, nu när jag har tre ungdomsböcker att läsa. Trots att den är bra. Åh, nackdelen med att gå till bibliotek alltså...

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg