Tematrio - Fars Dag

21:24

Den här gången handlar tematrion om pappor. Eftersom Lyrans noblesser redan skrivit om Mig äger ingen (en bok som fick en tvåa när jag precis läst den, men som växt lite i efterhand) känner jag mig tvungen att utelämna den, trots att jag tänkte på den redan när jag såg rubriken! (Eller tja, nu har ju den fått sin uppmärksamhet utan att vara en av de tre)

  1. Människohamn - John Ajvide Lindqvist
    Boken handlar om Anders som förlorat sin dotter Maja. Maja försvann spårlöst på ett ställe där ingen kunde försvinna. Snart inser han att Maja inte är borta för alltid, det går att få tillbaka henne, men han kan inte se henne.
  2. Slam - Nick Hornby
    16-årige Sam är tillsammans med underbara Alicia, när an plötsligt gör henne gravid. Trots deras ålder bestämmer de sig ändå för att ha kvar barnet.
  3. Jävla John - Eva Dozzi
    Det här är en påhittad historia om hur det kunde ha gått till när the Beatles kom till Sverige. Katja jobbar på ett hotell och blir tvungen att ta hand om en dyngrak John Lennon. De inleder ett passionerat förhållande, och Katja blir gravid.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg