Tematrio: Serier

20:46

Den här veckan är temat Serier/grafiska noveller på Lyrans Noblesser. Jag hänger på den här veckan också, trots att det inte är en genre som jag är jättebevandrad i.

  1. Gängkrig 145 - Jens Lapidus och Per Bergting
    En serie som jag tyckte kändes som en trailer, men som jag ändå på något sätt gillade.
  2. Zelda - Lina Neidestam
    Åh, Zelda, Zelda! Mitt första möte med Zelda var nog i Nemi (som för övrigt är en utav mina andra favoritserier), och ända sen dess har vi varit väldigt tighta (även om jag har svårt för att uppskatta serier mer än som stripp i morgontidningen, och där finns ju bara Rocky och Nemi som jag gillar (jag läser DN). Så då blir det inte så ofta). Igenkänningshumorn i denna är fantastisk.
  3. Jag är din flickvän nu - Nina Hemmingsson
    Hemmingsson, liksom Neidestam, är grym på det här med igenkänningshumor. Hela boken är vekrligen så himla klockren.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg