Bokveckan 47

11:14

Den här veckan har inte heller varit någon superbra läsvecka... Förra veckan var jag trots allt gladare än jag varit på flera år (utan någon speciell anledning dessutom. Jag bara kände mig allmänt bra och nöjd med tillvaron), men den här veckan har varit tragglig och jobbig att ta sig igenom (utan någon speciell anledning). Men sådär är det ju ibland - ibland är man glad och ibland är man ledsen.

Eftersom jag känt mig nere kändes det som en enorm befrielse att läsa ut Den unge Werthers lidanden - jag menar, den är ju inte direkt uppiggande. Uppiggande är dock ett ord som passar Här ligger jag och blöder, som jag sträckläste. Jag valde den för att jag ville ha något lättsamt, och det var precis vad jag fick.

Jag har också fått sjukt mycket böcker hem i brevlådan, bland annat en hög från H:ström förlag, men också ett paket från Adlibris som jag inte bloggat om (men det kommer imorgon!), och en del andra bokförlag (Kabusa, Ordalaget och Galago bland andra). Nu är det också officiellt slut på plats i min bokhylla, så kommande inköp har jag ingen aning om var jag ska göra av. Något som inte är känt i den här bloggen är att jag har en ganska stor nagellackssamling också (132 stycken för att vara exakt), och jag vill ogärna flytta på den, men om jag inte helt mirakulöst får mer utrymme någon annanstans måste jag nog göra det.

Såhär i höst/vintertider (jag hörde visst att ni fått snö på vissa håll? Skriver detta söndag kväll, så ni får svara på om den ligger kvar eller inte!) passar det sig ju väldigt bra för skräck - och det var en bok i den genren jag mindes denna vecka.

Och viktigast av allt: Jag hade min första tävling, som fortfarande är igång, och som jag tycker att ni ska gå och anmäla er till!

Antal lästa sidor:
Mån: 46 s
Tis: 129 s
Ons: 181 s
Tors: 81 s
Fre: 52 s
Lör: 0 s
Sön: 10 s


Totalt: 489 s
Genomsnitt per dag: 71 s

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg