Läsare i min ålder, var finns ni?

10:39

Något som jag ibland kan sakna är någon i min egen ålder som jag kan prata om böcker med. När jag tittar runt på bokbloggar så är det flesta yngre, eller precis snäppet över (runt 25/26) mig. Mina kompisar är inte speciellt intresserade av böcker, så till en början var väl den här bloggen inte bara ett sätt att komma ihåg böcker - utan också att ventilera åsikter om böcker. Men fortfarande kan jag sakna någon i min egen ålder att prata om böcker med. Så tja, var finns ni?

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Jag är 19 år och älskar böcker, och jag kan hålla med om vad du säger. De flesta av mina vänner läser bara om de måste (till plugget) och då gör det de fort och oengagerat. Jag har funderat på att gå med i någon bokcirkel någon gång men det är jag nog alldeles för blyg för :)

    SvaraRadera
  2. Jag är 19 år och kan verkligen hålla med dig om vad du säger. De flesta av mina vänner läser bara om de måste till plugget. Har funderat ibland att jag kanske skulle gå med i någon bokcirkel med helt främmande människor, men i slutändan är jag nog för blyg för det :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det så att man hitta bra boksamtal med människor i olika åldrar. Det är ju böckerna som styr och förenar. I min bokcirkel som består av 7 personer är vi mellan 31 och 93 och vi har ett väldigt stor utbyte av varandra:)

    SvaraRadera
  4. Nattens bibliotek: Jo, men just i det här fallet är jag inte det jag är ute efter, utan mer någon som känner som jag angående böcker. Och så himla roligt är det inte att alltid, alltid diskutera med äldre. För det gör jag. Oftare än jag pratar om böcker med folk i min egen ålder, och ibland är det så himla skönt att veta att någon är precis, precis som jag.

    Sigrid: Ååååh, ska vi slå oss ihop? :D

    SvaraRadera
  5. Du verkar ju till och med ha ungefär samma smak när det gäller litteratur som jag, och du, jag bor till och med i en söderförort till Stockholm ;) (snarare en förort till en förort men i alla fall) :D

    SvaraRadera
  6. Tja, jag bor nog också mer i en förort till en förort... Men du, vi borde starta vår egen bokcirkel! :D

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg