Min önskelista

11:34

Nu börjar julen komma närmare och närmare. På söndag är det dessutom första advent, vilket betyder att det är knappt fyra veckor kvar till julafton! Det betyder att jag börjar skicka min önskelista till familj och släkt, och hoppas på hårda, platta och fyrkantiga paket under granen. På vinst och förlust, som jag skrev om förra gången, har jag fått av Månpocket (tack!), men annars är det den enda som har försvunnit från listan sen sist.


Sen sist har det tillkommit rätt mycket titlar på engelska, och varför vet jag inte riktigt. Men såhär ser i alla fall månadens lista ut: 

  1. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children Ransom Riggs
    Åh, det är två väldigt enkla saker som fått mig att falla för den här boken: Omslaget och ordet peculiar. Och för att jag har en grej för barnhem, på samma sätt som jag har en grej för mentalsjukhus.
  2. The Tattoo Chronicles Kat von D
    Ett utav mina andra stora intressen är tatueringar, och jag gillar verkligen Kat, så därför vill jag gärna läsa den här boken.
  3. The Night Circus Erin Morgenstern
    Jag har läst så mycket fint om den här! I vår släpps den på svenska, men jag har hört att den ska läsas på engelska, så det är det jag är mest intresserad av. Åh, vad jag vill ha den är boken! Dessutom är omslaget så himla fint!
  4. Dash och Lilys utmaningsbok Rachel Cohn & David Levithan
    För det första älskade jag Nick & Norahs oändliga låtlista, och för det andra så låter handlingen helt galen. Verkar som en sjukt rolig bok!
  5. Juliet Naked Nick Hornby
    Förra gången skrev jag om Click, och nu är Juliet Naked med. Denna kommer jag nog ge i julklapp till mig själv, eftersom den ändå är på vanlig pocket på svenska och endast kostar 42 kronor. Visst borde jag få den i julklapp av mig själv? Viiiiiisst?
  6. My dream of heaven - Intra Muros Rebecca Ruter Springer
    Äsch, kolla bara på omslget. Mer än så behövs inte!
  7. Det händer nu Sofia Nordin
    Åh, vad ska jag säga om den här? Tja, kanske bara att det behövs fler kärlekshistorier likt denna i bokvärlden!

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. The night circus har jag också blivit väldigt intresserad av efter att ha läst så mycket bra om den :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg