Bokbloggsjerka 24 – 27 oktober

10:16

Jag skrev salstenta igår, vilket var mitt sista moment innan höstlov. Vilket alltså betyder att jag nu har HÖSTLOV. Jag skojar inte, en helt vecka utan några som helst förpliktelser. Jag får ärligt talat svindel av bara tanken.

Veckans jerka lyder:

Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?


Åh, de senaste veckornas jerkor har varit rätt svåra, så skönt med en som är superenkel. Det är ju inte så mycket att fundera över direkt.

Efter att jag läste ut Endgame har läslusten väl varit sådär. Jag har börjat på böcker - läst ett par sidor i A Little Princess, halva Rävsång - men inte riktigt hittat rätt. Plockade på mig lite episka serier på biblioteket och kom 60 sidor in i en Daredevil-samling, men tyckte det var för rörigt och fastnade inte.

Fick dock hem The Young Elites igår och nu jäklar känns det som att jag äntligen har hittat en bok att fastna för! Med The Young Elites känns det som att jag kommer vilja sträckläsa (vilket blir perfekt, för min sambo har återigen en jobbnatt och inneboenden är i Uppsala = ensamkväll = massor av lästid till mig!). Och härmed kanske jag även kan förklara lässvackan över - peppar, peppar.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

17 kommentarer

  1. Ensamtid är guld värt ibland. Ha ett trevligt höstlov!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst älskar jag min sambo... Men ensamkvällar är fasen bland det bästa som finns tycker jag (fast jag hade ju inte gillat det lika mycket om jag inte hade haft en sambo att kramas med majoriteten av alla kvällar).

      Radera
  2. Låter som perfekt läsning. Kommer absolut läsa den serien sen. :-)

    SvaraRadera
  3. Känner inte till någon av de här böckerna

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får ett härligt höstlov! Hade med önskat mig lite ledighet..

    SvaraRadera
  5. The Young Elites vill jag också väldigt gärna läsa! Har precis upptäckt Marie Lu och nu är jag fast! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den var väldigt bra! Ser mycket potential i den här serien!

      Radera
  6. Hoppas du hittat den perfekta boken för att hitta tillbaka till läslusten.

    SvaraRadera
  7. Det är lite jobbigt när man påbörjar massa böcker men inte riktigt fastnar i någon :/

    SvaraRadera
  8. Känner inte igen någon av dessa böcker. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du hittat en bok som får dig ur en lässvacka. Kanske får klicka hem den jag också. Men tänkte att jag skulle läsa hennes andra serie först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Och tja, Legend är nog snäppet vassare, men Young Elites var också grym! :)

      Radera
  10. Härligt med massa lästid! Young Elites lät lite intressant faktiskt!

    SvaraRadera
  11. Inge böcker jag känner till men kul att du har hittat läslusten igen.

    SvaraRadera
  12. Härligt med ledigt! Rävsång har jag tänkt läsa.

    SvaraRadera
  13. Inget är så bra för läsning som ett tyst och stilla hem!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg