Top New Series I Want To Start

10:14

Temat för veckans Top Ten Tuesday är nya serier en vill påbörja. Jag vet inte varför jag hade fått för mig det här, men trots att jag till och med SKRIVIT AV temat (alltså bokstav för bokstav, ej kopierat) var jag helt säker på att det stod "watch" istället för "start" och var helt helt säker på att de menade tv-serier. Tyckte det var ett konstigt tema för en bokblogg, men tänkte vadfan då. Kör. Well... Det måste vara att jag lämnat in två hemtentor de senaste dagarna, har haft en redovisning och har en redovisning och en salstenta kvar innan jag är klar med kursens två första delkurser.

Nåja. För att kunna fylla ut den här listan så att det blev tio serier har jag faktiskt ignorerat det lilla ordet "new" och bara kört på icke påbörjade serier jag vill läsa. Eller så har jag helt enkelt ruckat lite på vad ordet "new" innebär. Trooooor inte att någon serie kom ut tidigare än 2011 i varje fall, så jag tycker jag borde få godkänt ändå. Några serier (de fyra sista) har blivit utan motiveringar, och det är för att jag helt enkelt inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som tilltalar mig. Och så kan det har varit så att jag kanske tröttnade lite också.


  1. The Young Elites - Marie Lu
    OKEJ BOOK DEPOSITORY VAR ÄR MIN BOK? Fick mejl i torsdags om att den här var skickad, och jag vill läsa den nununu. Egentligen är jag inte supersåld på konceptet, men vill ändå tro att den är jättebra (har med andra ord sjukligt höga förväntningar på den). Första bok: The Young Elites.

  2. Blood of Eden - Julie Kagawa
    Min lillasyster har hypat den här som fan, så jag vill läsa den här trots vampyrerna. Första bok: The Immortal Rules.

  3. Across the Universe - Beth Revis
    Across the Universe har stått i min bokhylla typ hur länge som helst. Vill läsa den här för att jag är en sucker för musikreferenser, speciellt när böckerna har titlar efter en av mina favoritlåtar. Första bok: Across the Universe.

  4. Ädelstenstrilogin - Kerstin Gier
    Ännu en serie min lillasyster hypat, plus att jag har för mig att den varit rätt populär på bloggar också. Första bok: Rubinröd.

  5. The Grisha - Leigh Bardugo
    Den här serien vill jag läsa bara för att omslagen är så sinnessjukt snygga. Det finns ingen annan anledning. Råkade plocka ut den första ur hyllan på Akademibokhandeln och sen dess har det varit kört alltså. Jag vet inte ens vad den handlar om, jag bara måste läsa den. Första bok: Shadow and Bone.

  6. Dove Chronicles - Karen Bao
    Uppstigandet, första delen i serien kommer ut på Modernista nu närsomhelst (tror jag) och jag väntar på ett recex. Jag vet faktiskt inte speciellt mycket om den, men tycker den verkar cool. Första bok: Dove Arising.

  7. The Farm - Emily McKey
    Första bok: The Farm.

  8. Silver Blackthorn - Kerry Wilkinson
    Första bok: Reckoning.

  9. Bloody Mary - Hillary Monahan
    Första bok: MARY: The Summoning.

  10. The Paper Magician Trilogy - Charlie N. Holmberg
    Första bok: The Paper Magician.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Jag och dottern gillade verkligen Ädelstenstrilogin!

    SvaraRadera
  2. The Paper Magician blir jag sugen på bara av att se omslaget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är typ anledningen till varför jag vill läsa den också :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg