Sisterhood of the World Bloggers Award

07:33

Jag blev nominerad av bästa Elina - tack!

Eh, det finns visst vissa regler:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
Men sorry, eftersom jag är jag så tänker jag göra det här med mina egna regler. Vilket betyder: Ingen bild. Förlååååt skaparen av bilden, men det går helt enkelt inte. Det betyder också: Jag tänker inte nominera någon.

Så, nu när jag har skapat mina egna regler tänker jag gå på frågorna:

1. Vilka böcker har du på nattduksbordet?
Eh, ärligt talat? Jag har inget nattduksbord. Det får inte plats med något nattduksbord i vårt sovrum.

2. Vilket filmtips har du, där filmen är baserad på en bok?
Hmmmm, Shutter Island, kanske? En av mina bästa filmer någonsin!

3. När kan du verkligen inte läsa?
När folk pratar med mig och STÖR MIG. Alltså jag har supersvårt för att komma in i boken när jag läser, och när någon försöker prata med mig när jag gör saker tycker jag att det är så sjukt irriterande.

4. Är du bokmärkestypen?
Njaoa. Kanske. Eventuellt. Jag är typen som samlar alla mina bokmärken i en låda och sen inte orkar plocka fram ett bokmärke och tar en postit istället.

5. Vad är mysigast med att läsa på hösten?
Oj, vad är inte mysigast? Eller alltså, vi behöver diskutera den här frågans vara eller icke-vara. ALLT.

6. Sitter du på ett skräckigare lästips (inför Halloweentider), och i så fall vilket/vilka?
Bloggade om det här i torsdags! Ta en titt här.

7. Har du en läsemaskot?
Nej...? Vad är det ens?

8. Hur många böcker har du läst hittills i år?
I skrivande stund (torsdag kväll) 87.

9. Vilken bok får man, enligt dig, inte döma efter omslaget?
En får döma alla böcker efter omslaget. Alltså. Det här med omslag. Jag är allergisk mot fula saker, så jag tycker automatiskt att böcker blir tråkiga om de har fult omslag.

10. Vilken bok längtar du mest efter just nu?
Längtar mest efter att återigen få dyka ner i The Young Elites av Marie Lu och att få hämta ut Uzumaki som ligger på posten. I skrivande stund alltså. I publicerande stund är båda två säkert utlästa och antalet lästa böcker hittills i år ligger nog snarare på 89.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Vad kul att du svarade på frågorna och nomineringen var välförtjänt även om jag tycker att man bestämmer själv huruvida man vill följa reglerna! (; (:

    (Läsemaskoten var tänkt att bli en kluring - det är en tolkningsfråga (det skulle exempelvis kunna vara katten/ett favoritbokmärke/dylikt)). (;

    Kram!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg