Engelska-utmaningen

08:20

I april gav jag mig på att utmana mig själv att läsa minst 20 böcker på engelska under det här året. Jag tänker faktiskt ge mig själv godkänt på den punkten, trots att jag skarvat med en hel del serier på engelska. Men hey - det fanns inga regler.

Under hösten har jag ju också pluggat engelska, och känner att jag övat upp att läsa på engelska extremt mycket. Det som förr gick knaggligt och trögt flyter nu betydligt bättre. Det är nog inte helt lätt att avgöra vad som är orsak och verkan här - jag tror att jag läst mer på engelska för att jag blivit bättre på det, vilket gjort att jag blivit ännu bättre och läst mer. Och så vidare. Nu känns det inte ens intressant att kolla vilka översättningar som ges ut på svenska längre, och det känns så skönt på ett sätt. Innan har jag känt mig begränsad av att jag inte orkat läsa på engelska, men nu är det liksom ingen ansträngning längre.

Den fullständiga listan över vilka böcker jag faktiskt läst tänker jag inte klistra in här. Istället får ni klicka er in här om ni skulle vara intresserade.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg